خبرگزاری کار ایران

شهردار نیر به ایلنا خبر داد:

احیای تپه گردشگری نوالار / بهره‌برداری از پروژه کنارگذر نیر تا شهریور سال آینده / احداث پیاده‌راه سبز به طول یک کیلومتر

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۱۲۰

شهردار نیر گفت: در جهت جذب گردشگر برای ایجاد رونق اقتصادی تپه توریستی نوالار احیا می شود و طی ماه های آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

بابک پورپناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، شهرداری را نهادی خدماتی، فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: در کنار ارائه خدمات شهری در شهر نیر، بر آن بوده ایم تا از مقوله فرهنگ غافل نباشیم.

وی در تشریح نمونه ای از خدمات فرهنگی در شهر نیر به ساماندهی اسامی کوچه‌ها با نصب عکس شهدا و تاریخ و محل شهادت اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح کوچه‌های شهر کدبندی و شماره گذاری شد تا شهروندان و مسافران در یافتن آدرس مورد نظر خود با مشکل مواجه نشوند.

شهردار شهر نیر با اشاره به اینکه شهر نیز دارای پتانسیل های گردشگری بسیار بالایی است و سالانه شاهد حضور مسافران بسیاری است، افزود: ساماندهی مسیر منطقه توریستی بولاغلار و بهسازی امکانات رفاهی و احداث مسجد و همچنین احداث مکان های رفاهی در جهت ارتقای امکانات و خدمات توریستی برای مسافران و گردشگران،  انجام شده است.

احیای تپه گردشگری نوالار / بهره‌برداری از پروژه کنارگذر نیر تا شهریور سال آینده / احداث پیاده‌راه سبز به طول یک کیلومتر

پورپناهی از احیای تپه توریستی نوالار خبر داد و گفت: در جهت جذب گردشگر برای ایجاد رونق اقتصادی در شهر نیر، طراحی مجموعه گردشگری نوالار آغاز شده که با پیش بینی های به عمل آمده و برنامه ریزی های انجام شده بعد از عید شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

وی با اشاره به ایجاد پیاده راه سبز و اهمیت آن در بالا بردن سلامت شهروندان اشاره کرد و گفت: این پیاده راه به طول یک کیلومتر به صورت چمن مصنوعی و پازل چینی در خروجی شهر ایجاد می شود که انتهای این پیاده راه به پارک بزرگی منتهی خواهد شد؛ برای احداث این پارک قسمتی از ترمینال شهر تغییر کاربری خواهد داشت و قرار است کلنگ زنی این مجموعه فرهنگی اجتماعی نیز اوایل سال آینده انجام شود.

شهردار نیر از برنامه های در دست اقدام برای کاهش ترافیک شهری به احداث کنارگذر آیت الله خامنه ای اشاره کرد و گفت:  اقدامات اولیه این کنارگذر انجام شده که با احداث آن، شهر از بن بست خارج خواهد شد و گفتنی است بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این پروژه تا شهریورماه سال آینده به بهره برداری برسد.

پورپناهی در خصوص اقدامات انجام شده برای زیباسازی و ارتقای کیفی منظر شهری اذعان کرد: با تعبیه استند بر روی تیرهای برق، تمامی بنرهای تبلیغاتی شهر بر روی این استندها نصب می شود که این مسئله باعث شده تا چهره شهر از حالت بی نظمی و پراکندگی تابلوها و بنرهای تبلیغاتی خارج شود.

وی در خصوص توجه به نورپردازی شهری در نیر به خبرنگار ایلنا گفت: اقداماتی مهمی در خصوص نورپردازی و زیباسازی شهر انجام شده که تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار نیر به مسئله تنظیف شهری و اهمیت آن برای مقابله با بیمای ها نیز اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در شهرداری نیر مقرر شده هر پنجشنبه سطح شهر (اعم از خیابان‌ها و جوب‌ها) به صورت شایسته شستشو شود.

وی در پایان در خصوص لکه‌گیری خیابان ها و معابر نیز این نوید را به شهروندان داد که با مساعد شدن هوا، آسفالت معابر و کوچه ها جزو اولویت های کاری شهرداری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهر نیر مرکز شهرستان نیر و یکی از شهرهای استان اردبیل ایران است. این شهر در ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل، ۲۰ کیلومتری شهر سرعین و ۴۵ کیلومتری شهر سراب واقع شده‌است که وجود بزرگراه برای ارتباط نیر با اردبیل باعث اهمیت این شهر شده‌است.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز