خبرگزاری کار ایران

بازرسی و آزمون بیش از یک هزار ترازوی سبک در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۹۹۱

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از بازرسی و آزمون تعداد 1هزار و 294 ترازوی سبک مورد استفاده در داد و ستد عمومی طی 9 ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش ایلنا, هاشم علایی با بیان اینکه هدف از بازرسی و آزمون وسایل سنجش اطمینان از صحت عملکرد آنها و جلوگیری از کم ‌فروشی ناشی از دقیق نبودن عملکرد وسایل توزین است، گفت: در راستای اجرایی کردن اصل 44 قانون اساسی و واگذاری بخشی از خدمات دولت به بخش خصوصی در 9 ماهه سال‌جاری یش از ۱۲۹۴ سیله توزین و سنجش واحدهای صنفی استان بازرسی و صحت عملکرد آنها بررسی شده است.

علایی افزود: پلمپ گذاری وسایل سنجش و توزین سبک مانند سال های گذشته در استان انجام می شود که  در همین مدت تعداد 155 مورد پلمپ گذاری انجام شده است. 

مدیرکل استاندارد استان گفت: پلمپ گذاری در سه حیطه برای ترازوهای تولید داخل دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد و ترازوهای وارداتی در مبادی ورودی گمرکات و نیز ترازوهای مورد استفاده در اصناف که در آزمون دوره ای، صحت عملکرد آن ها، تایید شده است و دارای برچسب صحت عملکرد می باشند انجام می شود.

وی هدف از پلمپ گذاری را شناسایی و علامت گذاری ترازوها، از ترازوهای غیر قانونی با یک شناسه ملی 10 رقمی عنوان کرد.

مدیرکل استاندارد از شهروندان درخواست کرد: هنگام خرید برای حفظ حقوق و اطمینان از صحت عملکرد وسیله سنجش، به وجود برچسب صحت عملکرد استاندارد که توسط آزمایشگاه های همکار بر روی ترازوها نصب می شوند، توجه داشته باشند.                  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز