خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش خبر داد؛

کمبود نیروی انسانی دغدغه اصلی آموزش و پرورش خراسان رضوی/٢٠ هزار نیرو برای سال آینده کم داریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۹۴۱

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از کمبود ۲۰ هزار نیروی انسانی در سال آینده در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گناباد، قاسم‌علی خدابنده در جلسه شورای اداری شهرستان گناباد گفت: کمبود نیروی انسانی از مشکلات مهم این اداره کل است و استان خراسان رضوی در سال تحصیلی آینده با کمبود ۲۰ هزار نیرو مواجه خواهد بود .

وی افزود: این اداره کل امسال نیز با توجه به بازنشستگی تعدادی از نیروهای انسانی خراسان رضوی در سال تحصیلی جاری با کمبود ۱۹ هزار نفر نیرو در مقاطع مختلف تحصیلی مواجه بود که برای کاهش این معضل، ۶ هزار و ۹۰۰  نفر از طریق ماده ۲۸، نیروهای حق‌التدریسی و نهضت سوادآموزی و دانشگاه فرهنگیان این استان جذب آموزش و پرورش شدند.

وی با اشاره به این که خیّران در ساخت حدود ۴۰ درصد از فضاهای آموزشی احداثی و یا در دست ساخت آموزش و پرورش خراسان رضوی مشارکت دارند ادامه داد: ۶۰۰ طرح هم اکنون در سطح استان در دست اجراست و در ابتدای سال تحصیلی جاری هم هزار و ۷۰۰ کلاس به مجموع کلاسهای درس استان اضافه شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۲۷ استخر دانش آموزی و  ۳۱ سالن ورزشی هم در مدارس استان خراسان رضوی در دست ساخت است و تعدادی از آنها طی دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند.

خدابنده ادامه داد: ۱۳۰ میلیارد ریال تجهیزات برای کارگاههای آموزشی مدارس استان خراسان رضوی طی امسال خریداری و یا به مجموع تجهیزات آنها اضافه شد.

وی گفت: به دنبال شیوع ویروس همه گیر کرونا و لزوم برگزاری کلاسهای مجازی برای دانش‌آموزان، ارتباط  ۲ هزار و ۷۰ مدرسه خراسان رضوی که امکان دسترسی به اینترنت را نداشتند، هم فراهم و مشکلات آنها رفع شد.

وی افزود: ممکن است در برخی مناطق استان خراسان رضوی مشکلاتی از نظر برقراری ارتباط و یا کمبود پهنای باند و یا قطعی اینترنت برای برگزاری کلاسهای مجازی وجود داشته باشد ولی هیچ مدرسه ای بدون بهره از امکانات اینترنت نیست.

خدابنده ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس در مناطق آبی و زرد امکان آموزش حضوری دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی، دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر( بر اساس آمار ثبت نامی در سامانه سناد) در وضعیت آبی و هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش و آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی در وضعیت زرد و آبی از ابتدای بهمن ماه جاری فراهم شد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در بازگشایی مدارس از خانواده ها و والدین خواست که زمینه حضور دانش آموزان را با رعایت مسائل پیشگیرانه در مدارس فراهم کنند تا به خصوص دانش آموزان مقاطع تحصیلی اول و دوم ابتدایی از امکان آموزش حضوری بهره مند شوند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش گناباد چاره اندیشی نشود این بخش در آینده نزدیک با چالش جدی و افت تحصیلی مواجه می شود.

محمد صفایی دلویی تمرکز گرایی افراطی را از مشکلات مهم آموزش و پرورش ذکر کرد و افزود : گناباد در ابتدای پیروزی انقلاب دارای مرکز تربیت معلم بود ولی هم اکنون هیچ مرکز تربیت معلمی در این شهرستان فعال نیست چون طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مراکز تربیت معلم تنها باید در مراکز استانها فعالیت داشته باشند در صورتی که باید شهرستان گناباد که دارای ظرفیت فرهنگی مناسبی است هم مورد توجه قرار گرفته و دانشگاه فرهنگیان در آن فعال شود.

فرماندار گناباد هم با اشاره به افزایش جمعیت دانش آموزی این شهرستان طی سنوات گذشته کمبود نیروی انسانی و فرسودگی برخی از فضاهای آموزشی را از مشکلات مهم آموزش و پرورش گناباد ذکر کرد.

حامد قربانی افزود : از مجموع چهار هزار و ۸۴۲ نفر پرسنل دستگاههای اجرایی گناباد هزار و ۶۲۷ نفر در آموزش و پرورش شاغل هستند و کار تدریس به حدود ۱۷ هزار دانش آموز را بر عهده دارند.

وی ادامه داد : گناباد با برخورداری از  ۱۲۶ هزار و ۹۹۵ مترمربع فضای آموزشی ۲.۹ درصد فضاهای آموزشی استان خراسان رضوی را به خود اختصاص می دهد و ۲۹ هزار و ۹۴۰ مترمربع از فضاهای آموزشی آموزش و پرورش این شهرستان فرسوده است که این میزان ۳.۶ درصد فضاهای فرسوده و تخریبی استان خراسان رضوی را شامل می شود.

فرماندار گناباد با اشاره به این که این شهرستان در زمینه زیرساخت های مخابراتی جزء شهرستانهای پیشرو در استان خراسان رضوی است گفت: از محل طرحهای مصوب سفر سال گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به گناباد ۳۱ طرح مخابراتی با صرف اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال در دست اجراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز