خبرگزاری کار ایران

امیدفر خبرداد؛

کاهش غلظت آلاینده‌های جوی در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۹۳۵

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با نفوذ سامانه بارشی از امروز (پنجشنبه) به استان، غلظت آلاینده‌های جوی کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،محمد امیدفر در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: نفوذ این سامانه بارش های قابل توجهی نخواهد داشت اما به علت وزش باد که در برخی مواقع شدید خواهد بود از میزان غلظت آلاینده های جوی به ویژه در شهرهای پرجمعیت و صنعتی کاسته می شود.

وی افزود: سامانه بارشی جدید از امروز تمام استان را فرا می گیرد و فردا بیشترین فعالیت آن در نیمه جنوبی استان به ویژه شهرهای مراغه، میانه، هشترود و چاراویماق خواهد بود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه این سامانه اوایل شنبه از استان خارج می شود، گفت: فعالیت این سامانه در نواحی گرمسیر استان به صورت باران و در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف همراه با مه است.

امیدفر با بیان اینکه با نفوذ این سامانه دمای هوای استان ۲ تا سه درجه سانتی گراد کاهش می یابد، ادامه داد: این سامانه در مناطق کوهستانی و گردنه ها موجب بروز کولاک، یخبندان و اختلال در تردد خودروها می شود.

وی یادآوری کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کلیبر با ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر و سراب با ۱۵ درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بوه و دمای تبریز در گرمترین زمان به پنج درجه سانتی گراد بالای صفر و در سردترین زمان به پنج درجه زیر صفر رسید.

امیدفر، افزود: دمای فعلی تبریز یک درجه زیر صفر بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه سانتی گراد افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز