خبرگزاری کار ایران

فرماندار فیروزه خبر داد:

افزایش ٣ برابری سهمیه مشاغل در شهرستان فیروزه خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۹۳۲

فرماندار فیروزه گفت: در ۲ سال گذشته سهمیه مشاغل برای سرمایه‌گذاری در بخش خرد، متوسط و کلان با افزایش ٣ برابری از هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ۲۱ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، ابوالفضل حکیم‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: سال جاری میزان تخصیص اعتبارات از محل اعتبارات نفت، استانی و توسعه متوازن به این شهرستان به ترتیب ۱۰، ۷۵ و ۳۵ درصد بوده و طی این مدت بیش از ۵۰۰ شغل در سامانه رصد توسط دستگاه‌های اجرایی فیروزه ثبت شده است. 

وی با بیان اینکه طبق آمار سال ۹۵ نرخ بیکاری در این شهرستان حدود ۱۲ و نیم درصد و در حال حاضر حدود هشت درصد است اظهار داشت: امسال‌ طرح مطالعاتی شناسنامه‌دار کردن روستاهای فیروزه آغاز شده و در این طرح معیشت و اقتصاد ساکنان هر روستا دسته‌بندی می‌شود تا براساس آن برنامه‌ریزی صورت گیرد و در حال حاضر هفت معین اقتصادی برای توانمند ساختن جوامع محلی در فیروزه فعالیت دارند.

وی با اعلام اینکه اجرای ۲۰۱ طرح عمرانی با هزینه ۴۸۰ میلیارد ریال در این شهرستان به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری در دهه فجر است ادامه داد: از این تعداد ۳۱ طرح عمرانی و خدماتی، ۳۶ طرح خدماتی و اجتماعی، ۱۳۰ طرح کشاورزی و دامپروری و چهار طرح صنعتی است که با مشارکت ۴۰ درصدی خیران و بخش خصوصی به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار فیروزه با اشاره به مهاجرت معکوس در این شهرستان خاطر نشان کرد: ۱۳ سال از ارتقای فیروزه به شهرستان می‌گذرد و در این شهرستان با هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع وسعت و ۴۳ هزار نفر جمعیت بالغ بر ۹۰ درصد شهروندان در بخش کشاورزی فعال هستند و در بخش زیرساخت‌ها از حالت محرومیت در حال خارج شدن هستیم و مهاجرت معکوس در روستاها به علت افزایش قیمت ها که در شهرها رخ داده در حال شکل گرفتن و امید به زندگی به روستاها برگشته است. 

حکیم پور تصریح کرد: طی این‌ مدت ۹۹ درصد جمعیت این شهرستان از راه آسفالت و آب شرب سالم برخوردار شده‌ و میزان برخورداری از گاز در روستاهای بالای ۲۰ خانوار صددرصد می‌باشد و ۷۵ درصد روستاها زیرپوشش اینترنت و ۹۸درصد این شهرستان زیرپوشش شبکه تلفن همراه قرار گرفته و در ۲۶ روستا از ۶۶ روستای بالای ۲۰خانوار فیروزه طرح هادی روستایی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۵ درصد فضاهای آموزشی فیروزه بهسازی و مقاوم سازی شده و سرانه فضای آموزشی از هفت متر مربع به ۱۶۷ مترمربع رسیده که بیش از میانگین استانی است یادآور شد: تا قبل از سال ۹۲ هیچ گونه سالن ورزشی در فیروزه وجود نداشت و اکنون چهار سالن ورزشی احداث شده و در حال حاضر شاخص برخورداری از خانه و مرکز بهداشت در این شهرستان با ۴۱ خانه بهداشت و همچنین دهیاری‌ها به صددرصد رسیده است.

حکیم پور اعلام کرد: روستای رشیدآباد فیروزه به عنوان روستای آزمایشی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای انتخاب شده و بالغ بر ۶۰ هکتار یک‌جا کِشتی با یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی این روستا انجام شده و طرح ارتقا و بهره‌وری دام سبک نیز اجرایی شده که پیش‌بینی می‌شود از این محل درآمد کشاورزان این روستا سه تا پنج برابر افزایش یابد. 

وی عنوان کرد: امسال برای همراهی بیشتر شهروندان در اجرای طرح‌ها ۹ سازمان مردم نهاد در این شهرستان شکل گرفته و در این چارچوب برنامه‌های آموزشی برای جلوگیری از پدیده کودک همسری اجرا شده و همچنین با استفاده از ظرفیت‌ مکان‌های بدون استفاده ۱۶ خانه فرهنگ‌ در نقاط مختلف شهرستان فیروزه فعال شده است.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری روستای معدن به عنوان روستای هدف گردشگری تعیین شده و ایجاد دهکده گیاهان دارویی در باغ نشاط به عنوان بزرگترین باغ ایرانی با اعتبار ٣ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۲۰ نفر در دستور کار قرار دارد.

فرماندار فیروزه با بیان اینکه شیوع کرونا بر بازار فیروزه تاثیر گذاشته است گفت: سالانه حدود ۴۵ تُن از معدن فیروزه برداشت می‌شود اکنون ١٢٠٠ کارگاه خانگی یا صنعتی در شهرستان کار تراش انجام می‌دهند و بالغ بر ۲۲ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت فیروزه مشغول به کار هستند.

حکیم پور افزود: در حال حاضر شهرستان فیروزه دارای ٧ هزار دانش آموز بی بضاعت است که طی سال جاری تحصیلی آموزش و پرورش ١٢١ دستگاه تبلت به ارزش ٣٧٠ میلیون تومان با کمک خیرین به این دانش آموزان اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز