خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی فیروزه خبر داد:

افزایش ۳۴ درصدی سهمیه سوخت تراکتورهای شهرستان فیروزه خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۹۲۲

رئیس جهاد کشاورزی فیروزه گفت: با توجه به مشکل سوخت تراکتورهای کشاورزان امسال با پیگیری های صورت گرفته از استان، سهمیه سوخت این شهرستان ٣۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، حسن کلیدری در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در شهرستان فیروزه با وجود یک هزار دستگاه تراکتور نیاز به افزایش سهمیه سوخت امری ضروری بود که با پیگیری های انجام شده این امر محقق شد تا کشاورزان مشکل سوخت گازوئیل تراکتور نداشته باشند. 

وی اظهار داشت: شهرستان در بحث جذب بذر غلات در سال جاری طبق سهمیه اعلامی استان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است که توانستیم ١١٠ درصد بذر گندم و ١۵٠ درصد جو را جذب کنیم همچنین افزایش یک هزار تُن سهمیه در کود اوره که مطالبه اساسی کشاورزان است را دریافت کنیم. 

وی اعلام کرد: کشت چغندر قند که در سال‌های گذشته دچار اُفت شدید سطح زیر کشت شده بود، در سال جاری به کمک معین اقتصادی شهرستان کارخانه قند فیروزه و همراهی فرماندار شهرستان و انعقاد تفاهمنامه بین جهادکشاورزی و کارخانه قند فیروزه به تعداد ٣٩ بهره بردار در ١۵٠ هکتار نوار تیپ رایگان تحویل داده شد که با کشت نوار تیپ چغندر قند علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، افزایش عملکرد در واحد سطح دارد. 

کلیدری ادامه داد: همچنین طی ٣ سال گذشته زمین زیر کشت چغندر در این شهرستان از ۷۰ هکتار به حدود ٢٧٠ هکتار افزایش یافته و با کمک معین اقتصادی کارخانه قند به صورت مستقیم حدود ۴٠ میلیارد ریال به کشاورزان کمک شده است. 

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های جهادکشاورزی در اختیار قرار دادن کنسانتره با قیمت و کیفیت مناسب برای دامداران فیروزه در شرایط کنونی است خاطرنشان کرد: تولید با کیفیت و رقابت سالم در بین کارخانجات از اهداف جهاد کشاورزی است و دامداران فیروزه در چهار ماه گذشته ٧ هزار تُن کنستانتره برای خوراک دام سنگین با همان نهاد کم دریافت کردند. 

رئیس جهادکشاورزی فیروزه با بیان اینکه امسال شاهد توسعه ۴٠ هکتار از باغات انگور دیم در این شهرستان بوده ایم تصریح کرد: در حوزه ماشین آلات کشاورزی و توسعه کشت مکانیزه در شهرستان ۱۷ دستگاه بذرکار داشتیم که در سال جاری جذب ۱۸ دستگاه جدید صورت گرفت.

کلیدری عنوان کرد: با توجه به اینکه قنوات یکی از منابع آبی مهم بوده و باعث افزایش آبدهی می‌شود، تعداد ٣٠٠ رشته قنات در شهرستان وجود دارد و اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان جهت لایروبی و مرمت قنوات جذب شده است که در حال حاضر تنها ١٠ قنات در این شهرستان نیاز به لایروبی دارد. 

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری ٧ هزار تُن تولید گندم در فیروزه داشتیم که ٩٠٠ تُن نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و از این مقدار ۵ هزار تُن به سیلوها تحویل داده شد. 

کلیدری با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۵ صندوق خرد زنان روستایی در روستاهای مختلف این شهرستان تشکیل شده است افزود: برای خرید کود و سموم به ازای هر هکتار مبلغ ٢٠ میلیون ریال با کارمزد ١٢ درصد کشاورز کارت کشاورزان شارژ می‌شود که ۴۴ میلیارد ریال معرفی و ١۵ میلیارد ریال تا کنون تسهیلات دریافت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز