خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور مالیاتی اردبیل:

۸۹ درصد درآمدهای استان از مالیات تأمین می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۹۱۷

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: 89 درصد درآمدهای استان از محل مالیات تامین می شود.

به گزارش ایلنا,  ابراهیم قلی زاده نظام تمکین داوطلبانه که اصل آن تکیه بر اعتماد سازی به مودیان مالیاتی است را یکی از اهداف سازمان دانست و گفت: این امر موجب کاهش هزینه‌های وصول و افزایش رضایت مندی مودیان می شود و خوشبختانه استان اردبیل در این مورد در رتبه بالاتری نسبت به دیگر استان‌های کشور دارد.

وی افزود: در استان اردبیل در بخش مشاغل از 44 هزار اظهارنامه دریافت شده 32 هزار مورد آن بر اساس تبصره ماده 100 و تمکین داوطلبانه مورد قبول واقع گردیده و قطعی شده است یعنی 74 درصد پرونده‌های مشاغل ابرازی سال 98 قطعی شده اند و این باعث سرعت در رسیدگی به پرونده های مالیاتی و رضایت مودیان می شود.

قلی زاده گفت: پروژه ‌مهم دیگری که سازمان برای آن برنامه‌ریزی کرده است برون سپاری نقل و انتقال املاک می باشد. مودیان برای اخذ گواهی 187 نیازی به مراجعه به اداره امور مالیاتی نداشته بلکه این امر توسط دفاتر اسناد رسمی در حداقل زمان ممکن و به صورت برخط و با تایید اداره کل مالیاتی قابل صدور است.

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل پیگیری جدی معوقات مالیاتی را از اهداف مهم سازمان برشمرد و گفت: از سال 87 تاکنون 2 هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی داریم که شامل مالیات و جرایم مربوطه است که 80 درصد آن مربوط به کارت‌های بازرگانی می باشد.

قلی زاده یکی از اقدامات اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل بازگرداندن پرونده‌های بزرگ مالیاتی به اداره کل امور مالیاتی استان دانست و گفت: پرونده های مالیاتی که محل فعالیت آن اردبیل است ولی در استان دیگر رسیدگی و مالیات آن وصول می شود, از جمله«مجموعه تفریحی مشکین شهر»و«دهکده تفریحی اردبیل» می باشد, به اردبیل بازگردانده شد.

مدیرکل مالیاتی اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی را مهم تلقی کرد و گفت: اگر این قانون اجرا شود جلوی فرار مالیاتی گرفته می‌شود و این پروژه به شفاف سازی مالیاتی کمک کرده و ضمانت اجرایی قوی نیز دارد. 

وی افزود: 89 درصد درآمدهای استان از محل مالیات تامین می شود و امسال نسبت به سال قبل همانند سایر استانها افزایش وصولی داریم و این افزایش وصولی ناشی از وصول معوقات مالیاتی و افزایش مالیات حقوق بگیران دولت است.

قلی زاده عوارض تسهیم شده در 10 ماهه سال جاری را 69 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این عوارض بین شهرداریها و دهیاریها تسهیم شده است که شهرهای کم برخوردار بیشترین سهم را دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز