خبرگزاری کار ایران

برگزاری اولین نشست تخصصی گردشگری شهر رشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۹۰۲

اولین نشست تخصصی گردشگری شهر رشت توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رشت و با مشارکت ستاد توسعه گردشگری شهرداری رشت در پژوهشکده گیلان‌شناسی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت،نشست تخصصی توسعه گردشگری شهر رشت توسط اداره میراث میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رشت و با مشارکت ستاد توسعه گردشگری شهرداری رشت با حضور مسعود حلاج‌پور مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، حمیدرضا  آذرپور معاون گردشگری اداره‌کل، ایمان سهیلی و علی‌رضا قانع رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت و اعضا برگزار شد.

در این نشست مسعود حلاج‌پور با اشاره به لزوم حمایت از ابنیه تاریخی و نقش‌ آنها در توسعه گردشگری رشت گفت: برنامه‌ریزی به منظور حفظ و کاربردی‌سازی ابنیه تاریخی برای جذب گردشگر از لازمه‌های توسعه گردشگری شهر رشت است.

حلاج‌پور افزود: شهر رشت به دلیل بهره مندی از بافت تاریخی گسترده، وجود ظرفیت‌هایی نظیر ثبت‌ ملی این شهر به عنوان شهر ملی صنایع‌دستی با محوریت رشتی‌دوزی و همچنین ثبت این شهر به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو از زنجیره‌ارزش مطلوبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با تأکید بر همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول در سطح استان گفت: بهره‌گیری از توان و ظرفیت اجرایی دستگاه‌های مسئول می‌تواند در مسیر توسعه‌ صنعت گردشگری خصوصا در بخش روستایی نقش پررنگی را ایفا کند.

حلاج‌پور در انتها افزود: پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا آسیب‌های جدی به صنعت گردشگری استان وارد کرده اما می‌توان از آن در جهت برنامه‌ریزی و ایجاد زنجیره‌ارزش هدفمند برای جذب گردشگر و ارائه محصولات گردشگری جذاب در آینده نیز استفاده کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز