خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی البرز:

درآمد حاصل از جذب توریست در جاده چالوس با درآمد نفتی کشور برابری خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۸۹۲

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و توسعه خدمات اتاق بازرگانی البرز، گفت: اگر قانون گذار با وضع قوانین با ثبات بتواند انگیزه ای برای حضور سرمایه گذاران در محدوده جغرافیایی محور توریستی کرج - چالوس فراهم کند، به جرأت می‌توان گفت که درآمد حاصل از جذب توریست از آن با درآمد نفتی کشور برابری خواهد کرد.

به گزارش ایلنا از البرز، شاهین ظهوری با اشاره به پتانسیل بالای سرمایه گذاری در این استان بیان کرد: البرز شاهراه ارتباطی چند استان کشور و به نوعی یک گذرگاه است که موجب درخشش فرصت‌های سرمایه گذاری در استان می شود.

وی با بیان اینکه یکی از پتانسیل‌های البرز ظرفیت‌های حوزه گردشگری آن از جمله محور توریستی و تفریحی کرج- چالوس است، افزود: این جاده توریستی جزو محورهایی است که باید در بحث گردشگری به آن توجه ویژه ای شود.

ظهوری بیان کرد: اگر قانون گذار با وضع قوانین با ثبات بتواند انگیزه ای برای حضور سرمایه گذاران در محدوده جغرافیایی محور توریستی کرج - چالوس فراهم کند، به جرات می‌توان گفت که درآمد حاصل از جذب توریست از آن با درآمد نفتی کشور برابری خواهد کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: البرز در قطب‌های تولیدی- صنعتی مانند کشاورزی، صنایع غذایی و دارویی سرآمد است و برندهای شاخصی در این حوزه ها دراستان فعال است، ظرفیت های موجود در البرز در بحث تولید مصالح ساختمانی هم نباید از نظر دور بماند.

به گفته ظهوری در حوزه گردشگری نباید ظرفیت‌های خالی مانند ساخت هتل‌های جدید برای اقامت گردشگران و ورزشکاران در محوری مانند کرج- چالوس فراموش شود و در کنار آن توجه به تقویت پیست‌ ها، کمپ‌های ورزشی و مراکز اقامتی - درمانی از دیگر مواردی است که به راحتی زمینه ایجاد آن در البرز فراهم است.

وی در ادامه ضمن تاکید بر وجود قوانین دست و پاگیری که تا به امروز موجب فرار سرمایه گذاران از استان شده و هنوز هم این قوانین پابرجا است، عنوان کرد: دیگر موضوع مهم توجه به سند آمایش سرزمین برای البرز است، در این راستا اتاق بازرگانی البرز با جمع کردن نقطه نظرات کارشناسان مختلف در راستای به ثمر نشستن نتایج این سند مشارکت دارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز، داشتن الگوی مشخص برای سرمایه گذاری و ارائه آن‌ به سرمایه گذاران را از نتایج اجرای طرح آمایش سرزمینی البرز برشمرد و گفت: اینگونه که باشد سرمایه گذار می داند برای بهره وری بیشتر در کدام حوزه استان سرمایه گذاری کند.

وی در ادامه با تاکید بر دنبال کردن یک موضوع مهم در کمیسیون سرمایه گذاری و توسعه خدمات اتاق بازرگانی البرز گفت: در این راستا ایجاد سامانه ای تحت نظارت بخش خصوصی مدنظر است تا در قالب آن‌ فرصت‌های سرمایه گذاری البرز بر پایه سند آمایش سرزمینی حمایت و اجرایی شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز