خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان تامین اجتماعی استان خبر داد؛

افتتاح بزرگترین اورژانس تامین اجتماعی کشور در اردبیل تا پایان سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۸۸۳

مدیر درمان تامین اجتماعی استان از افتتاح بزرگترین اورژانس تامین اجتماعی کشور با متراژ ۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۲۱ میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال جاری در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا, قادر برجی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد عنوان کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۴۲۰ نفر در استان اردبیل زندگی می کنند که از این میزان جمعیت, ۶۰۲ هزار و ۴۹۲ نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که ۴۸ درصد جمعیت استان را شامل می شود. 

وی در خصوص مشکلات اساسی موجود در حوزه درمان مستقیم بیان کرد: عدم تناسب زیر ساخت های درمان مستقیم با افزایش جمعیت تحت پوشش و افزایش هزینه ها و ناپایداری منابع مالی سازمان از مشکلات اساسی در حوزه درمان مستقیم است که در این راستا تلاش کرده ایم با بالا بردن تعهدات در حوزه درمان غیر مستقیم کاستی ها را جبران کنیم,

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل در رابطه با مشکلات و دغدغه های موجود در حوزه درمان غیر مستقیم نیز اذعان کرد: بار مراجعات بالای حضوری بیمه شدگان به دلیل رسیدگی سنتی و کاغذی یکی از مهمترین مسایلی بود که این مساله با جایگزینی نسخه های الکترونیکی حل شد.

افزایش یک هزار متری فضای فیزیکی بیمارستان ارس شهرستان پارس آباد

وی از افزایش یک هزار متری فضای فیزیکی بیمارستان ارس شهرستان پارس آباد خبر داد و گفت: استانداردسازی بلوک زایمان از فضای فیزیکی فرسوده سنتی به بلوک استاندارد و به روز در جهت ارایه خدمات بهتر و رفع کاستی ها جزو مهمترین اقدامات انجام شده در این شهرستان بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان با بیان اینکه مشکلات و کاستی های مراکز درمانی استان به ترتیب اولویت در حال رفع شدن است, افزود:  هتلینگ و زیباسازی مراکز درمانی یکی از مواردی است که موجب آسایش بیمار شده و در ارزیابی عملکرد مراکز درمانی نیز موثر است که باید مورد توجه مراکز درمانی قرار گیرد.

کمبود جدی دستگاه دیالیز در استان

برجی از وجود ۳۴۶ بیمار دیالیزی تحت پوشش تامین اجتماعی در استان و همچنین اضافه شدن ۱۱ تخت جدید در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: از تعداد  یکصد و دو دستگاه دیالیز در استان تعداد ۸۳ دستگاه فعال وجود دارد که می توان گفت برای هر ۸ بیمار دیالیزی در استان یک دستگاه دیالیز وجود دارد, این در حالی است که ماهانه ۱۲ نفر به تعداد بیماران دیالیزی افزوده می شود.

بزرگترین اورژانس تامین اجتماعی کشور در اردبیل افتتاح می شود

وی از افتتاح بزرگترین اورژانس تامین اجتماعی کشور به متراژ ۲ هزار و ۵۰۰ متر با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان تا پایان سال جاری در استان خبر داد و گفت: تمام المان های بین المللی و استاندارد نیز در این اورژانس لحاظ شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان در خصوص خدمات ارایه شده به بیماران کرونایی در بیمارستان سبلان تامین اجتماعی استان نیز بیان کرد: در پیک اول کرونا در استان ۶ هزار مراجعه و غربالگری در مورد علایم مشکوک داشتیم که این میزان در پیک دوم ۵ هزار نفر بود و در پیک سوم به ۴ هزار نفر رسد.

برجی ادامه داد: از تعداد مراجعین یاد شده, ۲۶۰ نفر در پیک اول, ۳۲۸ نفر در پیک دوم و ۳۲۹ نفر در پیک سوم, جمعا تعداد ۹۱۷ نفر در بیمارستان سبلان تامین اجتماعی بستری شدند و از این تعداد متاسفانه ۶۷ نفر جان باختند.

 

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز