خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد:

آغاز بارش‌ها از امروز در مناطق غربی کشور/خلیج فارس مواج می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۸۷۶

کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش ایلنا، فریبا گودرزی گفت: از بعد‌از‌ظهر امروز سامانه بارشی از سمت نوار غربی وارد کشور می‌شود و بارش‌ها در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب و ارتفاعات البرز آغاز می‌شود و در ارتفاعات با کولاک برف مواجه هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه این سامانه بارشی فردا تقویت می‌شود، ادامه داد: جمعه این سامانه بارشی علاوه بر این مناطق استان‌های واقع در سواحل غربی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، زاگرس مرکزی و جنوبی، شمال بوشهر و شمال غرب فارس در بر می‌گیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه شنبه بیشتر مناطق کشور بارندگی دارد، اظهار کرد: این سامانه بارشی روز یکشنبه روی مناطق شمال شرق کشور متمرکز است و موجب بارش‌های پراکنده در این مناطق می‌شود و سپس از کشور خارج می‌شود.

گودرزی با اشاره به اینکه از دوشنبه برای بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام پیش‌بینی می‌شود، افزود: شنبه و یکشنبه در استان‌های مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، استان‌های واقع در مرکز، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و جنوب وزش باد‌های شدید رخ می‌دهد که سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید در مناطق شرق، جنوب شرق و جنوب کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه از اواخر وقت پنجشنبه و روز جمعه شمال خلیج فارس مواج متلاطم می‌شود، درباره آخرین وضعیت پایتخت توضیح داد: تهران امروز غبار محلی دارد و از اوایل وقت امشب سامانه بارشی به این استان نفوذ می‌کند و جمعه و شنبه با بارش و وزش باد مواجه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز