خبرگزاری کار ایران

تعاونی لنج‌داران دیلم از نمایندگان مجلس خواستار شدند؛

افزایش سهمیه سفرهای دریایی لنج داران

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۸۳۷

تعاونی لنج‌داران شهرستان دیلم در نامه‌ای خطاب به عبدالکریم جمیری نماینده مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بوشهر ، گناوه ، دیلم ، خارگ و امام حسن ، با تشریح شرایط سخت مشاغل مرتبط با دریانوری ، خواستار افزایش سهمیه تردد دریایی لنج های این شهرستان شدند.

به گزارش ایلنا  بخش از  رونوشت نامه لنج داران  به نماینده مجلس به شرح زیر است:«.... چنان‌که می‌دانید مرزنشینان استان بوشهر خاصه مردم دارالمؤمنین  بندردیلم ارتزاق و ممر درآمد خودرا ازطریق دریانوردى و به حرکت در آوردن پروانه شناوران میسرمی دانند وهیچگونه درآمدی غیر از شغل ملوانی ندارند این امر با تردد شناوران سنتی به کشورهای حاشیه نشین خلیج فارس باحمل و ترخیص کالای ملوانی محقق می شود.

نظر به اینکه در سال جاری شیوع کرونا ویروس باعث شده که مسؤلان محترم کارگروه تصمیم به تقلیل سفرهای دریایی وتردد شناوران سنتی از ۶ سفر به ۲سرویس رابگیرند این تصمیم ناصواب در سرنوشت و زندگی این قشر زحمتکش تاثیر بسزایی داشته و باعث بیکاری و سرگردانی مالکان و کارکنان شناوران شده است. در صورتی که در سال های قبل برحسب تصمیم کارگروه اجرای آیین نامه کالا همراه ملوان، شناوران در شش نوبت از سال سفر دریایی انجام می دادند این درحالی است که درسال های قبل هزینه‌های زندگی و تورم اقتصادی به مراتب کمتر از سال جاری بوده است . متاسفانه استمرار این امر و شیوع کرونا بسیاری از مشاغل مرتبط باشغل دریانوردی اعم از کارکنان شناوران، بازاریان، کارگران،ماشین داران و... را در این برهه زمانی به تعطیلی کشانده است و شرایطی سخت بر مرزنشینان تحمیل شده است .

مقتضی است درصورت امکان با همراهی سایرنمایندگان محترم بنادر جنوبی استان جلسه راه گشایی برای برون رفت از وضعیت شکننده و مخاطره انگیزکنونی و رونق بازار و اشتغال، گردشگری در بنادر، درمورد اخذ مجوز مرحله سوم سفر شناوران سنتی بررسی و درصورت صلاح دید مسئولان عالی استان بلامانع  اعلام کنید.

باتشکر

تعاونی لنجداران دیلم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز