خبرگزاری کار ایران

شهردار کلاته خبر داد:

کلنگ زنی اولین ایستگاه پرورش آهو و گوزن شرق کشور در کلاته دامغان

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۷۳۵

شهردار کلاته رودبار دامغان از کلنگ زنی اولین و بزرگترین ایستگاه پرورش آهو و گوزن شرق کشور در 15 هکتار زمین با ظرفیت 200 راس همزمان با دهه فجر در این شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن امینیان شهردار کلاته رودبار در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران که عصر چهارشنبه 8 بهمن ماه برگزار شد، بیان کرد: در سال 1390 روستای کلاته به شهر ارتقا پیدا کرد که بر اساس آخرین سرشماری در سال 95 پنج هزار نفر جمعیت دارد.
 
وی به روند رو به رشد کلاته در همه شاخص ها از جمله کشاورزی، تولید، دامداری و ... اشاره کرد و گفت: شهر کلاته دارای 600 هکتار مساحت حریم شهری و 104 هکتار محدوده خدمات شهری است.
 
امینیان ضمن بیان اینکه بزرگترین ایل عشایر استان سمنان پس از مهدیشهر متعلق به کلاته است، افزود: 1000 نفر از شهروندان این شهر در بخش معادن و استخراج مواد معدنی همچون ذغال سنگ، سیلیس، باریت و ... مشغول کار هستند.
 
شهردار کلاته یادآور شد: شهرداری کلاته دارای 120 هکتار باغات کشاورزی مکانیزه است که 3 چهارم آن به کشت گونه های مختلف گل محمدی اختصاص دارد و مابقی شامل درختان میوه همچون سیب، گردو، آلبالو و ... است.
 
وی به تشریح پروژه هایی که در دهه فجر افتتاح یا کلنگ زنی می شوند پرداخت و ادامه داد: اولین و بزرگترین ایستگاه پرورش آهو و گوزن شرق کشور در 15 هکتار زمین با ظرفیت 200 راس در شهر کلاته کلنگ زنی می‌شود.
 
محسن امینیان اضافه کرد: این ایستگاه پرورشی دارای 30 راس مولد است که با هدف تامین گوشت مورد نیاز شهروندان، احیای محیط زیست، جذب گردشگر و ... احداث می شود.
 
شهردار کلاته به تکمیل پروژه استخر خاکی 400 هزار متر مکعبی اشاره کرد و گفت: با تکمیل این پروژه سطح 100 هکتار به سطح زیر کشت باغات و محصولات کشاورزی افزوده می شود.
 
وی ضمن بیان افتتاح فاز نهایی باغات پیر خوشدر با اعتبار 12 میلیارد ریال و مساحت 37 هکتار در دهه فجر، افزود: کلنگ زنی شهرک صنوف شهرداری کلاته با مساحت 15 هکتار در مسیر چشمه علی_کلاته از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.
 
امینیان با تشریح مزایای جذب گردشگر خاطر نشان کرد:همزمان با دهه فجر 5 واحد بوم گردی با سرمایه‌گذاری 10 میلیارد ریالی در پیر خوشدر کلنگ زنی می شود که در بازه زمانی 8 ماهه به بهره برداری می رسد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز