خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان زمین شناسی خبر داد:

منابع گیلان در حوزه زمین شناسی احیا می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۶۷۴

رئیس سازمان زمین شناسی گفت: منابع گیلان در حوزه زمین شناسی احیا می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا شهیدی، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در سفر به گیلان طی دیدار و نشست با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان عنوان کرد: گیلان ظرفیت های عظیمی در حوزه معادن غیر فلزی دارد که دقیقاً شناسایی و مطالعه نشده است.

 علیرضا شهیدی با تاکید بر احیای منابع گیلان در حوزه زمین شناسی اظهار داشت: شناسایی و کشف پتانسیل های مناسب گیلان با مطالعات دقیق در حوزه خشکی و دریایی بسیار اهمیت دارد و مطالعات آلاینده های ژئو شیمی دریایی در گیلان آغاز شده که مستقیماً با سلامت مردم در ارتباط است.

 وی ضمن قدردانی از حمایت‌های رئیس سازمان صمت گیلان و مهیا کردن امکانات و تاسیسات لازم برای اداره کل زمین شناسی گیلان در شهرستان انزلی تصریح کرد: در گذشته برخی اهداف ترسیم شده مطالعات زمین شناختی در گیلان محقق نشده است لیکن در تلاشیم با برنامه‌ریزی مطلوب نقاط ضعف پوشش داده شود و به نتایج مناسبی دست یابیم.

 معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی افزود: بر اساس ارزیابی شورای راهبردی وزارت صمت در زمینه شاخص های تخصصی و عمومی مقام اول را در وزارت کسب کرده‌ایم و متکی به سرمایه انسانی متخصص و کارآمد هستیم که امیدواریم با رویکردی جدید، شاهد تحولات مثبتی در این حوزه باشیم.

در ادامه این نشست فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صمت گیلان از فقر مطالعات تخصصی و دقیق ظرفیت‌های معدنی در گیلان سخن گفت و عنوان کرد: منابع عظیمی در استان گیلان در بخش معادن و زمین شناسی نهفته است که نیازمند مطالعات زیربنایی و اکتشافی در جهت شناسایی و بهره‌مندی از معادن غنی با رعایت استانداردهای معدنی است.

 رئیس سازمان صمت استان گیلان بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت های مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی در گیلان را خواستار شد و گفت: سازمان زمین شناسی به عنوان یک نهاد تخصصی و بازوی توانمند وزارت صمت در حوزه معادن و مطالعات معدنی است و گیلان برای بهره مندی از این ظرفیت اثربخش، استحقاق دارد تا بتواند در توسعه اقتصادی استان به معادن جدید اتکاء کند.

 دلق پوش با بیان اینکه اهمیت و جایگاه معادن در اقتصاد کشور کمتر از نفت نیست گفت: با برنامه ریزی مدون و تخصصی و همبستگی کاری می توانیم این ظرفیت را به ثروت اثرگذار در اقتصاد و توسعه اشتغال تبدیل نماییم.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی به عنوان خانواده وزارت صمت برای ما بوده و همواره حامی این سازمان و مرکز آن در گیلان هستیم تا بتوانیم با هم افزایی بیشتر تعهدات ۴۰ درصدی اشتغال و ۶۰ درصدی اقتصاد را در سطح استان به شکل بهینه و مناسب پوشش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز