خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت استان:

صادرات و واردات کالا در قزوین با شیوع کرونا کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۶۱۱

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: شیوع کرونا موجب کاهش وزن و ارزش صادرات و واردات کالاهای غیرنفتی به استان قزوین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عزیزاله افضلی در نشست کارگروه امور اقتصادی استان قزوین، اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال میزان صادرات کالا از قزوین به خارج از کشور از حیث وزنی ۳۰ درصد و از نظر ارزش ۳۴ درصد کاهش یافته است.

 رئیس سازمان صمت استان افزود: میزان کالاهای وارداتی به استان قزوین نیز در این مدت از حیث وزن ۲۰ درصد و از حیث ارزش سه درصد کاهش یافته است.

افضلی ادامه داد: در ۱۰ ماهه امسال ۲۳۸ میلیون دلار کالا با وزن ۴۹۲ هزار تن از قزوین به خارج صادر شده است.

وی عنوان کرد: پیش بینی سازمان توسعه تجارت برای صادرات کالا از استان در مجموع سال جاری ۳۴۰ میلیون دلار بوده است. 

این مسئول، بیشترین کالاهای صادراتی استان قزوین در سال جاری را ۲۵۴ قلم کالا که عمده آنها شامل آهن آلات، شیشه و مصالح ساختمانی، شوینده ها، تخم مرغ، نایلون و ظروف یکبار مصرف عنوان کرد و با اشاره به صادرات آن به ۵۰ کشور جهان، گفت: عمده مقاصد کالاهای صادراتی استان شامل کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان، امارات و جمهوری آذربایجان بوده است.

رئیس سازمان صمت استان اضافه کرد: در مدت یاد شده ۷۵۲ قلم کالا که عمده آنها شامل ماشین آلات صنعتی و کمپرسورهای برودتی و کاغذ و مقوای بسته بندی بوده از ۴۱ کشور که عمده آنها مربوط به چین، ترکیه، آلمان، هند، سوئیس و کره جنوبی هستند به قزوین وارد شده است.

افضلی با بیان اینکه آمارهای یادشده مربوط به واردات و صادرات کالا از مبدا گمرک قزوین بوده است، یادآور شد: برخی تجار و واحدهای صنعتی و کشاورزی استان صادرات خود را از سایر استان ها انجام می دهند که آمار آن در دسترس نیست.

وی در ادامه تعداد بنگاه‌های اقتصادی دارای تعهد ارزی در استان قزوین را ۱۸۶ مورد بر شمرد و افزود: از این تعداد ۱۵ مورد واحد تولیدی و سایر واحدها تجاری و بازرگانی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز