خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خبر داد؛

عدم مواجهه با بحران آب با تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی به اصفهان/ پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه کوهرنگ سه /شناسایی یک میلیون هکتار کانون تولید گرد و غبار

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۵۷۷

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: امیدواریم مرحله نخست سامانه دوم آبرسانی تا اواخر اردیبهشت سال آینده عملیاتی و اعتبارات مورد نیاز این طرح تامین شود تا تابستان سال آینده با بحران آب مواجه نشویم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت الله غلامی افزود: در دهه فجر ۲ هزار و ۵۴۶ پروژه با صرف چهار هزار و ۵۰۹ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می شود.

او اضافه کرد: حدود هشت درصد این اعتبارات ملی و ۱۰ درصد استانی و ملی- استانی، ۲۹ درصد از محل بخش خصوصی و ۵۰ درصد از شهرداری و تعاونی و منابع داخلی دستگاه‌ها و پروژه‌های خیرساز و راهداری نیز حدود سه درصد است.

۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه کوهرنگ سه

معاون استاندار اصفهان با اشاره به پروژه‌های آب در استان افزود: امیدواریم مرحله نخست سامانه دوم آبرسانی تا اواخر اردیبهشت سال آینده عملیاتی و اعتبارات مورد نیاز این طرح با حدود ۳۰۰ میلیارد تامین شود تا تابستان سال آینده با بحران آب مواجه نشویم.

او اضافه کرد: در زمان حاضر پروژه کوهرنگ سه ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم مقدمات عملیات بتن ریزی سدآغاز شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: اکنون مکاتبات انتقال آب از خلیج فارس انجام شده و سالانه ۲۵۵ میلیون مترمکعب آب برای صنایع تامین خواهد شد.

او تصریح کرد: در بخش کشاورزی الگوی کشت، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و بهینه سازی مصرف آب حایز اهمیت است که خوشبختانه برنامه سازگاری با کم آبی با ۵۳ زیربرنامه در استان تدوین شده است.

شناسایی یک میلیون هکتار کانون تولید گرد و غبار در استان

او با اشاره به کانون‌های آلایندگی و گرد و غبار اصفهان گفت: با توجه به مطالعات انجام شده حدود یک میلیون و ۹۰ هزار هکتار کانون تولید گرد و غبار  در استان شناسایی و ۳۷۰ هکتار کشت گونه مقاوم و تثبیت شن‌های روان انجام شده است.

غلامی، آلایندگی در کلانشهر اصفهان را ناشی از سه عامل اصلی کانون‌های متحرک از جمله حمل و نقل، صنایع و گرد و غبار اطراف اصفهان دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز