خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

اخذ مجوز برای جذب 12 هزار نیروی آموزش و پرورش استثنایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۵۷۳

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: مجوز برای جذب ۱۲ هزار نیروی مورد نیاز این سازمان اخذ شده و ضوابط درجه‌بندی برای مناسب سازی نیروها نیز تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید جواد حسینی در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان مرکزی در اراک، افزود: سال گذشته بودجه آموزش استثنایی کشور ۱۴۰۰ میلیارد ریال بود و در سال جاری نیز ابتدا ۱۸۰۰ میلیارد ریال تعیین شد، اما با نگاه ویژه مجلس، ۲۵۰۰ میلیارد ریال دیگر به آن اضافه شد که این افزایش بودجه در رفع مشکلات این حوزه نقش به سزایی داشت.

وی ادامه داد: ۲۴ نوع مدرسه در کشور وجود دارد، اما در راستای عدالت آموزشی باید به سمت یک مدرسه حرکت کرد و شرایط به گونه‌ای باشد که دانش آموزان استثنایی، تیزهوش و  عادی در یک نوع مدرسه تحصیل کنند. در این رابطه استفاده از ظرفیت برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در برنامه‌های سال آینده هدفگذاری شده است.  

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار داشت: اگر به بحث آموزش دیجیتالی و برقراری عدالت در این خصوص پرداخته نشود، شکاف عینی در جامعه ایجاد خواهد شد که ممکن است فرصتی برای جبران پیش نیاید و باید به این بخش به صورت ویژه پرداخته شود. فاصله دیجیتالی دانش آموزان یک درد خشن است که ممکن است منجر به بازماندن تحصیل جمعی از آنها شود. 

حسینی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در شرایط کرونایی آموزش مجازی را به خوبی انجام داد، اما با شرایط موجود تنها ۷۰ درصد از دانش آموزان امکان استفاده از آموزش مجازی و حضور در شبکه شاد را دارند و ۳۰ درصد معادل ۳ میلیون نفر هیچ امکانی ندارند و ۲ میلیون دانش آموز نیز مجبور به استفاده از تلفن همراه دیگران هستند که امکان ارتباط همیشگی برای آنها میسر نیست.

وی بیان داشت: در خصوص تهیه وسایل هوشمند آموزشی برای دانش آموزان نیازمند، تمامی ظرفیت‌های دولت در بخش عمومی، مردمی و خیران به کار گرفته شده است و در یک ماه گذشته ۱۷۰ هزار وسیله ارتباطی تحویل شده و برای  ۱،۵ میلیون دستگاه نیز تامین اعتبار شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید کرد: در راستای تهیه تبلت و گوشی تلفن همراه برای دانش آموزان نیازمند، ۲۷ تفاهم نامه با استانداران کشور از جمله استاندار مرکزی منعقد شده است. در این رابطه و در خصوص تفاهم نامه با استانداری مرکزی، تهیه ۲۰۰۰ تبلت در استان هدفگذاری شده که ۵۰ درصد آن از سوی استانداری و  بقیه از سوی موزش و پرورش تهیه می‌شود که این آمار جدای از بحث دانش آموزان استثنایی است.

حسینی ابراز داشت: در حال حاضر ۲۱۰ مدرسه برای آموزش استثنایی در کشور نیاز است که برنامه از خشت تا بهشت در این راستا از ۱۰ ماه گذشته کلید خورده و تاکنون عملیات ایجاد ۱۳۰ مدرسه آغاز و یا افتتاح شده است. سهم استان مرکزی در راستای اجرای این طرح، ۶ مدرسه است که انتظار است عملیات ساخت یک مدرسه آن که ویژه اوتیسم است تا یک ماه آتی آغاز شود. 

وی تصریح کرد: از سوی دیگر ازای هر ۵۰۰۰ دانش آموز استثنایی یک مرکز ویژه یادگیری نیاز است که در استان مرکزی ۱۵ مرکز وجود دارد و بر اساس استانداردهای مورد نیاز ۱۴ مرکز ویژه یادگیری دیگر نیاز است. همچنین 

آمادگی لازم برای ساخت سالن‌های ورزشی ۲۰۰ متری در داخل ۶ مدرسه استثنایی استان مرکزی وجود دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز