خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان مطرح کرد؛

اصفهان به دنبال کسب مجوز قانونی برای صادرات ۶ هزار تُن شیر خشک مازاد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۵۶۹

استاندار اصفهان گفت: اگر مجوز صادرات از مبادی قانونی صادر نشود، شیرخشک بصورت قاچاق توسط دلالان و سوداگران با سود کلان به خارج از کشور قاچاق می‌شود و این مسئله زیبنده استان اصفهان نیست.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس رضایی  با تاکید براینکه استان اصفهان بیشترین تولید شیر در کشور را دارد، یادآور شد: شیر یک مواد غذایی قابل فساد است که در جهت استفاده بهینه در استان و صنعت لبنی اقداماتی در راستای تبدیل شیر به شیرخشک انجام شده است تاهم نیاز کشور را تامین کند و هم مازاد آن صادر شود.

او یکی از مطالبات استان را صادرات شیرخشک تولیدی آن اعلام و تاکید کرد: این استان ۶ هزار تُن شیر خشک مازاد بر نیاز خود و آماده برای صادرات دارد. این استان آمادگی کامل برای تضمین تامین شیر خشک کشور و صادرات آن بصورت همزمان را دارد.

رضایی به برخی از موانع و نگرانی‌ها در تهران برای صادرات شیر خشک استان اشاره کرد و هشدار داد: اگرمجوز صادرات از مبادی قانونی صادر نشود، شیرخشک بصورت قاچاق توسط دلالان وسوداگران با سود کلان به خارج از کشور قاچاق می‌شود واین مساله اصلا زیبنده استان اصفهان نیست که شیر خشکی که امکان صدور دارد، قاچاق شود.

استاندار اصفهان پدیده قاچاق را یک موضوع چندوجهی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، روانی و اجتماعی توصیف کرد و افزود:چه یک کالا بصورت قاچاق وارد شود مثل البسه که جلوی اشتغال را می‌گیرد و چه آنچه که از مبادی قانونی باید صادر شود و نمی‌شود؛هر ۲پدیده‌ای ناخوشاینداست.

رضایی با تاکید به ضرورت رعایت احترام آحاد استان گفت: بحث قاچاق اقتصادی یک پدیده استانی نیست و در همه کشور رُخ می‌دهد؛ منتها انتظار از استان مابدلیل هماهنگی و انسجام بین مسوولان آن در سطح مدیریتی، بیشتر است.

او با اشاره بهاینکه ۲پدیده بسیار مهم قاچاق از استان، یکی سوخت وفرآورده‌های نفتی و دیگری شیر خشک است، خاطرنشان کرد:اصفهان هم پالایشگاه دارد و هم بعنوان چهار راه مواصلاتی کشور محسوب می‌شود بنابراین بایدمبادی ورودی و خروجی آن کنترل و همه چیز بر اساس موازین قانونی توزیع شود.

او با بیان‌اینکه درزمینه قاچاق سوخت اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام شده اما کافی نبوده است وگرنه قاچاقی هم رُخ نمی‌داد، اظهار داشت: موضوع احصاء مواد قانونی یکی از مطالبات جلسه امروز بود تااگر مازاد فرآورده‌های نفتی قابل صادرات در استان باشد، پس از تامین مصرف استان از مبادی قانونی صادر شود.

استانداراصفهان گفت: اکنون تصمیماتی برای قانونی کردن صادرات شیرخشک مازاد استان گرفته شده است تااز این طریق هم ارزآوری داشته باشیم و همدر چارچوب سیاست کلان نظام در بُعد صادرات غیرنفتی،فرآورده‌های نفتی را بجای نفت خام صادر کنیم.

رضایی اضافه کرد: البته ابهاماتی از حیث مبادی بخشنامه‌ها و قوانین کشوری وجود دارد که در این راستا چندکمیته تشکیل و یک نامه نیزنوشته شده است.

او خاطرنشان کرد: تکلیف فرآورده‌های نفتی و صادرات آن باید برای همیشه یادر مجلس توسط نمایندگان اصفهان یا در ستاد مبازره با قاچاق سوخت مطرح و تعیین شود تامسوولان استان نیز بر اساس همان مبنا رفتار کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز