خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار اصفهان مطرح کرد:

اصفهان نیازمند توسعه نیروگاه‌های خورشیدی/ شهرداری اصفهان پیشتاز استفاده از انرژی های تجدید پذیر

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۵۵۱

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر 671 مگاوات ساعت انرژی خورشیدی در سال توسط شهرداری تولید می‌شود که با توجه به توسعه نیروگاه های خورشیدی، تا پایان سال به 2000 مگاوات ساعت در سال افزایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حسین امیری ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری اصفهان در خصوص کاهش مصرف انرژی برق اظهار داشت: با توجه به ارزان بودن انرژی در کشور، مصرف آن بسیار بالا بوده و به نظر می‎رسد مشکل اساسی موضوعات فرهنگی است و باید در ارتباط با مباحث فرهنگی و اطلاع‌رسانی عمومی و فعالیت‌های تاثیرگذار برای تغییر رویکرد و دیدگاه مردم اقدامات گسترده انجام شود.

وی افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته با توجه به افزایش سردی هوا و پیک مصرف برق در زمستان و لزوم بهینه سازی و کاهش مصرف ، در سطح عرصه های عمومی خاموشی مدیریت شده و یکی در میان چراغ های فضای سبز  و همچنین خاموشی کامل آبنماهای سطح شهر است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به وجود یک هزار و 480 انشعاب در سطح شهر که در اختیار شهرداری می باشد اظهار کرد: در حال حاضر ساختمان‌ها 12 درصد، سیستم روشنایی پارک‌ها 18 درصد، آب‌نماها 29 درصد ، سیستم‌های تامین و انتقال آب 39 درصد و 2 درصد نیز مصارف متفرقه از جمله ایستگاه های بی آر تی، دوچرخه و ... از سهم مصرف برق شهرداری را به خود اختصاص داده است.

امیری به اقدامات شهرداری اصفهان در خصوص استفاده از انرژی های تجدید پذیر اشاره کرد و گفت: شهرداری اصفهان به عنوان شهر پیشتاز در استفاده از انرژی های تجدید پذیر (خورشیدی) تاکنون توانسته است بیش از ۵۰ % از سهم تکلیفی ۲۰ درصدی از مصرف انرژی خود را از طریق احداث نیروگاههای فتوولتاییک به انجام رساند.

معاون شهردار اصفهان با اشاره به نیروگاه های خورشیدی شهرداری گفت: از هر ۲۷ نیروگاه تولید انرژی خورشیدی شهر اصفهان هم اکنون تمامی آنها به صورت کامل و با ظرفیت نامی در حال انجام کار است؛ همچنین این تعداد نیروگاه با ظرفیت ۲۳۰ کیلووات در شش ماهه اول سال جاری 340 مگاوات ساعت انرژی الکتریکی تولید کرده است.

وی به میزان تولید انرژی خورشیدی توسط شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر 671 مگاوات ساعت انرژی خورشیدی در سال توسط شهرداری تولید می‌شود که با توجه به توسعه نیروگاه های خورشیدی، تا پایان سال به 2000 مگاوات  ساعت در سال افزایش یابد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با تاکید به لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی گفت: در سه سال گذشته با انجام ممیزی بر روی مصارف تجهیزات و تاسیسات شهری، مقادیر استاندارد و مصارف در هر بخش مشخص و بر اساس شناسایی گروه های مصرف نسبت به تعریف برنامه و اجرای اقدامات اصلاحی اقدام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز