خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

تعداد دستگاه‌های دیالیز بیمارستان‌های همدان دو برابر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۵۰۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: تعداد دستگاه‌های دیالیز موجود در بیمارستان‌های این استان در یکسال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا از همدان، دکتر رشید حیدری مقدم گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا ۹۰ دستگاه دیالیز در این استان وجود داشت، اما از یکسال گذشته تاکنون این تعداد به ۱۸۰ دستگاه رسیده است.

وی افزود: همچنین ۶ دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس از ابتدای سال تاکنون وارد استان شده و تخت‌های آی. سی. یو موجود در بیمارستان‌ها از ۱۲۰ به ۲۳۴ تخت افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: دستگاه اکسیژن ساز در زمان شیوع کرونا به عنوان یکی از فاکتور‌های مهم در درمان بیماران، بحران جهانی ایجاد کرده بود که به همین منظور تعداد دستگاه‌های موجود در بیمارستان‌های این استان ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

حیدری مقدم ادامه داد: ۱۲ دستگاه ۶۰۰ لیتری اکسیژن ساز به بیمارستان‌های همدان اضافه شد در حالیکه پیشتر اغلب دستگاه‌های اکسیژن ساز شهرستان‌ها ۳۰۰ لیتری بود.

۶۳۸ بیمار دیالیزی در این استان وجود ندارد  که ۵۵ درصد آنان زن و ۴۵ درصد مرد هستند همچنین ۵۹۹ بیمار کلیوی نسبت به پیوند عضو اقدام کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز