خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان هواشناسی:

5 ایستگاه جدید هواشناسی باید در استان قزوین احداث شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۴۵۵

رئیس سازمان هواشناسی گفت: استان قزوین نیازمند پنج ایستگاه جدید هواشناسی است که امیدواریم با کمک‌های استانی و استفاده از اعتبارات این سازمان یک ایستگاه را امسال در قزوین فعال و راه اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سحر تاج بخش امروز در دیدار با استاندار قزوین، اظهار کرد: استان قزوین توپوگرافی پیچیده‌ای دارد و با توجه به این موضوع برای دیدبانی مطلوب‌تر و پیش بینی‌های بهتر وضع هوا نیازمند راه اندازی ایستگاه‌های جدید هستیم.

رئیس سازمان هواشناسی افزود: سازمان هواشناسی برای نگهداری ایستگاه‌های خود و ایجاد ایستگاه‌های جدید، علاوه بر اعتبارات خود به کمک بودجه استان‌ها نیز نیازمند است.

تاج بخش ادامه داد: پیش‌بینی‌های جوی به منظور برنامه ریزی برای جلوگیری از مخاطرات و نحوه ارایه بسیاری از خدمات ضروری و حیاتی است.

وی افزود: بدون فعالیت هواشناسی و در اختیار گذاشتن داده‌های آن، در بسیاری از اوقات انجام حتی یک پرواز و فرود و برخواست هواپیماها در فرودگاه ها امکان پذیر نیست.

این مقام مسئول بیان کرد: برای بهبود عملکرد خود با ایستگاه های باران سنجی وزارت نیرو در ارتباط هستیم البته برخی از این ایستگاه‌ها کالیبره و به روز نیستند که برای رفع این نقص باید اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز