خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای نگهبان مطرح کرد:

لزوم شناسایی و رفع عوامل کاهش حضور مردم در انتخابات

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۲۱۶

سخنگوی شورای نگهبان خواستار شناسایی و رفع عواملی که موجب کاهش حضور مردم در انتخابات می‌شود، شد و گفت: اگر مشکل در حوزه‌های اقتصادی است، مسئولان اجرایی تلاش بیشتری کنند و اگر در حوزه‌های دیگری هم وجود دارد، حتما مشکلات بررسی و مرتفع شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس آیین تکریم و معارفه سرپرستان قدیم و جدید دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان فارس امروز، 7 بهمن‌ماه با حضور دکتر عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان و همچنین مسئولان ارشد استان فارس نظیر نماینده رهبر معظم انقلاب، استاندار و سرپرستان دفاتر 15 گانه شورای نگهبان در سطح این استان برگزار شد.

کدخدایی در این نشست ضمن قدردانی از حضور مسئولان ارشد استان فارس، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی که برای پیروزی انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند و همچنین یاد سردار سرافراز اسلام، سردار دل‌ها، شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده و علمایی نظیر مرحوم آیت‌الله یزدی، آیت‌الله مؤمن، آیت‌الله شاهرودی و آیت‌الله مصباح یزدی که سهم بزرگی در پیروزی نهضت امام و بعد از انقلاب هم سهم بزرگی برای انجام وظایف دینی و تربیت شاگردان داشتند را گرامی داشت.

وی بیان کرد: اگر بگوییم تمام این‌ها از برکت وجود یک فرد الهی مانند امام(ره) داریم، اغراق نکرده‌ایم و در واقع این راهی بود که امام راحل برای همه ما ترسیم و چراغی روشن کردند که تبدیل به نهضت و انقلاب اسلامی شد و بعد از آن هم این نظام به لطف خدا و با پشتیبانی مردم، مرز چهل سالگی را پشت سر گذاشته است.

کدخدایی، نگاه امام را یک نگاه راهبردی توصیف کرد که با استفاده از آموزه‌های اسلامی برای ملت ایران ترسیم کردند و سپس ادامه داد: امام راحل مصداق دقیق «مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ» و یک انسان خود ساخته‌ای بودند که همه وجودش برای خداوند بود و با خودسازی که انجام داده بودند، توانست مردم را هدایت کند و نهایتاً وظیفه دینی خویش را انجام دادند و به همین دلیل انقلاب مردم ایران یک انقلاب دینی، الهی و اسلامی شد و با آنچه که در کشورهای دیگر اتفاق می‌افتد، متفاوت بود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه مردم امام را باور کردند و همراه ایشان بودند، گفت: قبل از انقلاب گروه‌های مختلف مبارز داشتیم که آوازه آنها نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور هم پیچیده بود اما موفقیتی نداشتند. شاید برای امثال ما که جوانان آن دوران هم بودیم، خیلی انگیزه‌های خوبی هم وجود داشت و مبارزه مسلحانه برای جوانان بسیار جاذبه داشت اما امام هیچ‌گاه مبارزه مسلحانه‌ای را شروع نکردند و تمام تکیه‌شان بر مردم بود و در نهایت هم با حضور مردم و هدایت الهی امام(ره) و راهنمایی صحیح ایشان انقلاب اسلامی پیروز شد.

سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم همه فشارها و مسائلی که داشت، وظیفه خود می‌دانست که این کار مهم را به انجام برساند و بالاخره سردار شهید سلیمانی پایان داعش را اعلام کرد آن هم با وجود تمام تحریم‌ها و مشکلات که البته این‌ها نعمت‌های کمی نیستند.

کدخدایی با تأکید دوباره بر مبارزه با فساد و مسئولان ناکارآمد گفت: باید عدالت محور کار باشد و این همان فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که هم در سخنرانی رسمی و هم در قالب سیاست‌ها اعلام فرموده‌اند و بایددر قالب قانون اجرا شوند و این مسیری است که باید ادامه پیدا کند.

سخنگوی شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود به بحث انتخابات اشاره کرد و آن را یکی از دستاودهای بزرگ جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: قبل از انقلاب، به هیچ عنوان انتخابات نداشتیم اما بعد از انقلاب و در نظام جمهوری اسلامی مردم محور شدند.

وی با تأکید بر اینکه انتخابات در این نظام یک امر فرمایشی نبوده و نیست و از روز اولی که مردم به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند، تاکنون همین مردم پای صندوق‌ها بوده‌اند، گفت: تاکنون دشمن هر کاری کرده است که مردم را از این نظام جدا کند، موفق نشده است البته نباید به این مسئله اکتفا کنیم و باید همچنان این مسیر را ادامه دهیم تا حضور مردم را همواره حفظ کنیم.

کدخدایی با بیان اینکه اگر در نظام انتخاباتی ما اشکالاتی وجود دارد، باید آن را برطرف کنیم، گفت: انتخابات در همه دنیا یک کنش عظیم سیاسی و اجتماعی است و مردم با تشخیص و شناخت خودشان در آن حضور می‌یابند لذا لازم است که مشکلات آن برطرف شود.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: گاهی اوقات از ما خواسته می‌شود که خلاف قانون عمل کنیم به عنوان مثال در انتخابات مجلس گفتند که موارد رد صلاحیت افراد را اعلام کنیم در صورتی که قانون چنین اجازه‌ای به ما نداده است بلکه قانون مقرر کرده است که باید این موارد به صورت محرمانه به افراد ارائه شود.

سخنگوی شورای نگهبان در بخش پایانی سخنان خود از فعالیت 4 ساله حسن جوکار در کسوت سرپرست دفتر نظارت و ارزیابی شورای نگهبان در سطح استان فارس قدردانی کرد و گفت: بحمد الهی سابقه همکاری خوبی در انتخابات گذشته از سوی مسئولان ارشد استان با دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان داشتیم که جای قدردانی دارد و امیدواریم این همکاری‎‌ها در دوره سرپرست جدید نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز