خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی مطرح کرد:

سیاست دولت تثبیت جمعیت روستایی است/ تشدید کرونا باعث نارضایتی اجتماعی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۱۶۶

استاندار خراسان رضوی گفت: سیاست دولت، تثبیت جمعیت روستایی است لذا باید هم در حوزه اشتغال و هم در حوزه زیرساخت‌های روستایی تمرکز کرد چرا که علیرغم توسعه عمرانی، همچنان شاهد مهاجرت از روستاها هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدصادق معتمدیان در جمع مسئولان اداری شهرستان کاشمر افزود: با توجه به شرایط حساس فشار اقتصادی و اجتماعی و تشدید کرونا ممکن است نارضایتی های اجتماعی افزایش یابد لذا باید مسئولان با احصای نارضایتی‌ها، مطالبات به حق مردم را شناسایی و در جهت حل آنها کمک کنند و اجازه ندهند مشکلات صنفی و اجتماعی، امنیتی و مطالبات انباشته شود.

وی ادامه داد: اقلیم خراسان رضوی خشک است و در مشهد و برخی شهرها از جمله کاشمر حاشیه نشینی داریم و شاهد مهاجرت روستاییان هستیم که البته با تدابیر دولت طی ۲ سال اخیر شاهد شکل گیری مهاجرت معکوس به روستاها هستیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: سیاست دولت، تثبیت جمعیت روستایی است لذا باید هم در حوزه اشتغال و هم در حوزه زیرساختهای روستایی تمرکز کرد چرا که علیرغم توسعه عمرانی، همچنان شاهد مهاجرت از روستاها هستیم چرا که به اشتغال و توانمندسازی توجه نکرده ایم.

معتمدیان افزود:علیرغم همه مشکلات کشور، منطقه کاشمر و ترشیز پتانسیل بالایی دارد اما  بخشی از مشکلات به دلیل بحران تصمیم گیری است و ما تلاش کردیم تیمهای کارشناسی در حوزه های مختلف حضور یابند و مشکلات از زبان مسوولان و مردم شناسایی و جمع بندی و نظرات اخذ شود و به اجماع برسیم زیرا مدیریت نارضایتی اجتماعی وظیفه ماست.

وی هدف از سفر خود را شناسایی ظرفیت‌ها و مشکلات و تلاش برای رفع مشکلات و ارتقای توانمندی‌ها عنوان کرد و افزود: تلاش می شود پروژه‌های نیمه تمام با سرعت در این شهرستان تکمیل شود.

او اضافه کرد: توجه به گردشگری مذهبی با توجه به وجود مزار امامزادگان سید حمزه و سید مرتضی و نیز مزار شهید مدرس و جاذبه های طبیعی در این شهرستان لازم است اما در بخش زیرساخت‌ها مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود از جمله باید برای احداث مراکز بومگردی با سرعت و با تخصیص تسهیلات ارزان قیمت اقدام کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: ظرفیت‌های معدنی خوبی از جمله کروم، سنگ آهن، مس و طلا در کاشمر وجود دارد که باید بر اکتشاف آنها تمرکز کرد زیرا معدن‌ پیشران توسعه استان است و باید روی ذخایر قطعی و شناسایی شده مطالعه کرد و از ظرفیت سازمان زمین شناسی و ردیفهای مطالعاتی ایمیدرو و هلدینگهای معدنی کمک به توسعه سرمایه گذاری معدنی یاری گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز