خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین هشدار داد؛

دستگاه‎های نظارتی به تخفیف‌های صوری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قزوین برخورد کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۱۳۸

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خواستار مقابله جدی و قاطعانه دستگاه‎های نظارتی و مسئول با تخلفاتی نظیر کم فروشی،گران فروشی، عرضه کالاهای تاریخ گذشته و تخفیف‌های صوری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قزوین شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد قاسمی در پنجمین نشست کمیته نظارت بر فرایند عرضه و توزیع مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی استان قزوین که در دادسرای قزوین برگزار شد، افزود: فلسفه ایجاد فروشگاه های زنجیره ای، توزیع کالا بدون واسطه و دسترسی بهتر شهروندان به اجناس مورد نیاز با قیمت و کیفیت مناسب بود؛ اما در حال حاضر مصرف کنندگان از برخی فروشگاه های زنجیره‌ای به دلیل کیفیت نامناسب اجناس در حال عرضه، گران فروشی و تخفیف های غیرواقعی گله‌مند هستند.

وی با بیان اینکه دست دستگاه های مسئول و نظارتی در برابر اینگونه تخلفات نباید کوتاه باشد،افزود: اینکه خود ما برای ایجاد یک مجموعه مجوز صادر کنیم اما توان نظارت بر آن را نداشته باشیم، پذیرفته و منطقی نیست.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه جای تاسف دارد که یک فروشگاه زنجیره‌ای هر کار دلش بخواهد انجام بدهد و به دلیل داشتن مجوز از مرکز به دستگاه های استانی نیز پاسخگو نباشد، افزود: برای برخورد با فروشگاه های متخلف باید از همه ظرفیت های قانونی در حوزه بهداشت، استاندارد و تعزیرات بهره برد.

وی با بیان اینکه در قبال تضییع حقوق مردم مسئولیت شرعی و قانونی داریم،افزود: تداوم تخلفات ذکر شده از سوی برخی فروشگاه های زنجیره ای ضمن خسارت مالی به شهروندان، برای سلامت جامعه نیز تهدیداتی را به دنبال دارد و باید قاطعانه با این موارد برخورد شود.

قاسمی با بیان اینکه فعالیت دستگاه ها تاکنون تاثیر خاصی در جلوگیری از تخلفات صنفی در فروشگاه های زنجیره ای نداشته است، اظهار داشت: براساس گزارش های دریافتی برخی واحدهای تولیدی نیز در انجام تخلفات با فروشگاه های زنجیره ای تبانی و همراهی می کنند که باید با این موارد نیز برخورد شود که البته این موضوع نافی حمایت دستگاه قضا از تولید و تولیدکنندگانی که در چارچوب قانون حرکت می کنند، نیست.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه برخی فروشگاه‌های زنجیره ای مانند قارچ یک شبه سبز می شوند و تعداد آنها روز به روز بیشتر می شود که این مساله به ضرر کسبه خرد هست که فعالیت آنها به طور غیرمستقیم به امنیت اجتماعی و اقتصادی کمک می کند، افزود: وقتی سخت‌گیری‌ها برای پیشگیری از تخلف از سوی دستگاه های مسئول بیشتر شود، شاهد افزایش بی رویه این چنین فروشگاه ها نیز نخواهیم بود.

وی در ادامه از دستگاه های مسئول و نظارتی خواست تا برای جلوگیری از تخلفات صنفی در حوزه فروشگاه های زنجیره ای راهکارهای لازم و کارشناسی شده را برای تصمیم گیری مناسب به این کمیته ارائه دهند.

قاسمی اظهار داشت: مواردی از این تخلفات که در استان قابل پیگیری است رسیدگی خواهد شد و برخی موارد که سراسری و مربوط به مرکز است نیز به دادستانی کل کشور و ریاست قوه قضاییه منعکس خواهد شد تا تدابیر و تمهیدات لازم در خصوص آنها اندیشیده شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز