خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان تاکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از ظرفیت خیران برای تهیه و تجهیز کتابخانه ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۸۳۱

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با تأکید بر ضرورت ترویج کتابخوانی، گفت: باید از ظرفیت مجمع خیران برای تهیه کتاب و تجهیزات مورد نیاز کتابخانه ها استفاده شود.

به گزارش ایلنا از شفت،پریسا کرمی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شفت با اشاره به شش پیشنهاد به عنوان فعالیت‌های فرهنگی، اظهار کرد: هبه زمین به کتابخانه‌ها یک فعالیت فرهنگی محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر تسریع ساخت المان کتابخانه در شفت، گفت: استقبال عمومی مردم شفت از برنامه‌های فرهنگی آنقدر خوب است که تصمیمات ملی برای آن گرفته شده لذا عدم وجود فضای کتابخانه‌ای در این شهرستان شایسته نیست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به طرح کتاب دوخان، افزود: در ایام کرونا با انجام فعالیت در فضای مجازی فاصله بین علاقمندان به کتاب و این مجموعه را کاهش دادیم از این رو طرح کتاب دوخان را افتتاح کردیم تا کتاب را با تماس تلفنی به دست افراد برسانیم.

وی با تأکید بر ضرورت هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی جهت ترویج کتابخوانی در جامعه، اضافه کرد: حضور سپاه، سازمان اوقاف، دانشگاه‌ها و سازمان تبلیغات در بحث ترویج کتابخوانی بسیار مؤثر است.

کرمی با اشاره به برگزاری نشست و مسابقات کتابخوانی مختلف در ایام دهه مبارک فجر، بیان کرد: ادغام فعالیت‌های هنری و فرهنگی نیازمند هم افزایی شورای شهر و شهرداری است و بایستی بیش از گذشته به مبحث دیوار نگاره‌ها توجه شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به اختصاص نیم درصد درآمد شهرداری به کتابخانه ها، تصریح کرد: تنها منبع درآمدی کتابخانه‌ها برای تأمین هزینه‌های جاری، همین نیم درصد است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تا دی ماه امسال ۲۰ هزار نسخه کتاب به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان تهیه شده است، گفت: این کتاب‌ها در موضوعات ادبیات، شعر و رمان، دین، و روانشناسی، فلسفه، هنر و سرگرمی، تاریخ، علوم، زبان خارجی، کمک آموزشی و کودک و نوجوان است.

کرمی با اشاره به اینکه استفاده از مجمع خیران از سال ۹۵ در جلسات به عنوان مصوبه مطرح شده است، ادامه داد: می‌توان از این ظرفیت برای کتابخوانی و تهیه اقلام مورد نیاز کتابخانه‌ها استفاده کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز