خبرگزاری کار ایران

مرادیان مطرح کرد:

جامعه با سرباز سیلی خورده همزادپنداری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۶۶۸

مدیرکل سابق دفتر عملکرد، امور حقوقی و بازرسی استانداری قزوین در واکنش به حادثه برخورد یک نماینده مجلس با سرباز پلیس راهور نوشت: جامعه امروز خود را به جای سرباز گذاشته و علاوه بر اینکه از سیلی‌خوردن او خشمگین است، با او همزادپنداری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، معصومه مرادیان روز دوشنبه در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی از سرباز راهور به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت: جامعه خود را به جای سرباز گذاشته و از ایستادگی او در برابر قدرت لجام گسیخته حظ می‌کند.

در متن کامل استوری این فعال سیاسی آمده است:

«جامعه با روایت معنادار از ماجرای سرباز و نماینده، گردنکشی نهادینه شده قدرت غیرپاسخگو را به چالش می‌کشد و آن را محکوم می‌کند.

جامعه در این واکنش خطاب به قدرت غیرپاسخگو اعلام می کند که برانگیخته شدن خشمش منحصر به وقایع عظیم و عناصر پیچیده نیست و یک رفتار هرچند در ابعاد کوچک کافی است که او را برآیندی کلی و پرخطر از کلیت رفتار قدرتی داشته باشد که در جهت منافع شخصی اعتنایی به هیچ چیز حتی قانون ندارد.

جامعه با سرباز سیلی خورده همزادپنداری می‌کند

اکنون نیز جامعه خود را به جای آن سرباز گذاشته است و از ایستادگی او در برابر قدرت لجام گسیخته حظ می‌کند و از سیلی خوردن او خشمگین است. زیرا با سرباز همزادپنداری می‌کند. جامعه این ماجرا را به مثابه خلاصه ای از تحولات خود می بیند و اگر حالا و آن هم تا بدین گستردگی واکنش نشان می‌دهد می‌خواهد نشان دهد که ضریب تاب آوری در برابر این رفتارها تا چه حد پایین آمده است.

جامعه با این واکنش فریاد می زند که قدرت باید آنها را ببیند و خود را تافته جدابافته نداند.  به حقوق آنها احترام بگذاد و آنها را در منابع و ثروت ملی سهیم کند.

چندی پیش عابد اکبری یکی از سربازان راهور در حین شیفت خدمت خود در ایستگاه دولت از ورود خودروی نماینده مجلس علی اصغر عنابستانی به خط ویژه ممانعت به عمل می آورد و با درگیری فیزیکی موجی از واکنش ها در فضای رسانه‌ای کشور ایجاد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز