خبرگزاری کار ایران

با شعار سده ۱۴۰۰، زیست فناوری برای امنیت غذایی و سلامت؛

چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۶۴۸

چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران به میزبانی انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری دانشگاه یزد و انجمن‌های علمی و موسسات پژوهشی این حوزه از 31 مردادماه تا دوم شهریورماه 1400 برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از البرز، سید ابراهیم سیفتی، عضو هیات علمی دانشگاه یزد و دبیر اجرایی همایش با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: همایش‌های بین‌المللی و ملی بیوتکنولوژی ایران هر دو سال یک بار برگزار می‌شود که دوره قبلی این همایش‌ها، شهریورماه سال گذشته در تهران برگزار شد و با تشکیل دبیرخانه اجرایی چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران، درصدد هستیم طبق روال دوره‌های گذشته این همایش را در تابستان سال آینده برگزار کنیم.

وی در ادامه به اهمیت راهبردی زیست فناوری و مهندسی ژنتیک در تامین امنیت غذایی اشاره و تاکید کرد:  طبق بررسی‌های انجام شده، با ورود نوآوری در حوزه امنیت غذایی می‌توان ارزش‌افزوده بالایی در اقتصاد کشور ایجاد کرد چرا که با استفاده از فناوری‌های زیستی در حدود ۱۳ میلیارد دلار در حوزه سلامت و بیش از سه برابر آن ( ۴۰ میلیارد دلار) در حوزه امنیت غذایی ارزش افزوده عائد کشور خواهد شد. در واقع ارزش افزوده‌ای که به واسطه ورود زیست فناوری در امنیت غذایی ایجاد می‌شود می‌تواند زمینه شکوفایی هر چه بیشتر در حوزه‌هایی نظیر زیست فناوری صنعتی، اصلاح گیاهان، زراعت و باغبانی، صنایع غذایی، دام و طیور و آبزیان را فراهم کند.

سیفتی تصریح کرد: به منظور تاکید بر اهمیت زیست فناوری در حوزه امنیت غذایی و تبیین این مهم، دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران با شعار «سده 1400؛ زیست فناوری برای امنیت غذایی و سلامت» برگزار خواهد شد. 

دبیر اجرایی چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران در پایان با دعوت از محققان برای حضور در این رویداد بزرگ علمی تصریح کرد: محورهای همایش و فراخوان دریافت مقالات متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز