خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان شمالی:

توسعه طرح آیینه‌خانه مفخم بجنورد بدون تخریب بیمارستان امام رضا / آیینه خانه مفخم بجنورد ماکت میدان نقش جهان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۵۹۷

استاندار خراسان شمالی از اجرای طرح توسعه آیینه خانه مفخم بجنورد، به عنوان طرح کوچک‌شده میدان نقش جهان اصفهان یاد کرد و گفت: طرح توسعه مجموعه تاریخی آیینه‌خانه مفخم بجنورد، بدون تخریب بیمارستان امام رضا(ع) در مرکز استان ایجاد می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی و امور بین الملل استانداری، محمدعلی شجاعی در حاشیه نشست مجمع مشورتی رسانه ای استاندار از اجرای طرح توسعه آیینه خانه مفخم بجنورد، به عنوان  طرح کوچک شده میدان نقش جهان اصفهان خبر داد.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح ایجاد مجموعه ای فرهنگی، تاریخی، تفریحی و مذهبی ماندگار با سرمایه‌گذار بخش خصوصی به منظور بهره مندی از ظرفیت عبور و مرور سالانه ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر از این استان بود.

وی اضافه کرد: جابه جایی بیمارستان امام رضا (ع) جزو آخرین مراحل این طرح بود و به این بهانه، بیمارستانی مجهزتر، به عنوان جایگزین آن، در مرکز استان ساخته شود.

وی گفت: با تصمیم جدید گرفته شده، با دیوارکشی ۱.۷ هکتار اراضی بیمارستان، طرح توسعه این بافت تاریخی در سطح ۶.۴ هکتار از عرصه باقیمانده این مجموعه تاریخی به اجرا درمی آید.

شجاعی افزود: البته با این کار، یک فرصت برای ایجاد بیمارستانی مجهز توسط بخش خصوصی از استان گرفته شد در حالی که ما حق سوزاندن چنین فرصت هایی را نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز