خبرگزاری کار ایران

رئیس کارگروه اشتغال شهرستان کاشان خبر داد؛

جذب نزدیک به یکهزار نیروی کار در صنایع کاشان/ پرداخت بیش از 370میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۵۳۷

فرماندار ویژه شهرستان کاشان گفت: ایجاد حلقه اتصال صنعت و دانشگاه به بهره‌وری بیشتر صنایع و هدایت آن به سمت علمی شدن تولید کمک می‌کند.

به گزارش ایلنا از کاشان، علی اکبر مرتضایی اظهار داشت: ارزیابی نیازهای جامعه از سوی دانشگاه ها و همچنین هدایت پایان نامه های ارشد و دکترا برای تحقیق علمی می‌تواند نیازهای داخلی را احصاء و کشور را از واردات بیشتر کالاها مورد نیاز شهروندان بی‌‌نیاز کند.

او درباره وضعیت جویندگان کار شهرستان کاشان اظهار داشت: در مدت مشابه سال 98 درحدود 61 درصد آقایان و 39  درصد از متقاضیان را خانم ها تشکیل می داده اند که در 10 ماهه سال 1399 این آمار به 64 درصد آقایان و 36 درصد خانم ها تغییر پیدا کرده است.

مرتضایی به وضعیت بومی و غیربومی بودن جویندگان کار اشاره کرد و بیان داشت: صاحبان صنایع شهرستان بهتر است اولویت بکارگیری و استخدام خود را به نیروهای بومی منطقه فرهنگی کاشان اختصاص دهند چراکه نیروهای غیربومی از سایر نقاط کشور برای شهرستان بعضا تبعات فرهنگی، اجتماعی و امنیتی را به همراه دارند.

فرماندار ویژه کاشان در ادامه به آمار اشتغال به کار رسمی ثبت شده توسط اداره کار اشاره کرد و افزود: با وجود شرایط کرونا در 10 ماهه سال 1399 در حدود 979 نفر در صنایع شهرستان بکارگیری شده اند که امیدواریم تا پایان سال بیشتر متقاضیان شغل در واحدهای تولیدی بکارگیری شوند.

مرتضایی درباره آمار عملکرد تسهیلات در سال 1399 تصریح کرد: در زمینه تسهیلات مشاغل خانگی مبلغ سهمیه 4000 میلیون ریال در نظر  گرفته شده بود که مبلغ مصوب کارگروه شهرستان 6000 میلیون ریال و مبلغ معرفی به بانک نیز 5000 میلیون ریال بوده است؛ در نهایت موجب اشتغال 50 نفر از شهروندان شده است.

رئیس کارگروه اشتغال شهرستان کاشان بیان داشت: با شیوع ویروس منحوس کرونا بسیاری از مشاغل شهرستان با مشکلات عدیده ای مواجه شدند که تلاش مجموعه فرمانداری در رفع مشکلات صاحبان صنایع بود و در این مدت تسهیلاتی برای مشاغل آسیب دیده از کرونا اختصاص یافت که در مجموع 1438 پرونده تشکیل شده است.

او اضافه کرد: 642 میلیارد ریال میزان تسهیلات درخواستی مشاغل آسیب دیده از کرونا بوده که تاکنون مبلغ 373 میلیارد ریال به صاحبان مشاغل پرداخت و این اقدام موجب حفظ اشتغال 3041  نفرشده است و درصد تحقق این طرح در ارزیابی ها حدود 58 درصد می باشد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: در شهرستان کاشان کارخانه زیان‌ده نداریم و با وجود شرایط جنگ اقتصادی، صنایع شهرستان در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

مسعود خاندایی گفت: در زمینه پرداخت تسهیلات کرونا، کاشان همچنان بالاترین میزان پرداخت تسهیلات را در سطح کشور دارد.

او در ادامه افزود: با فعال شدن مجدد گردشگری کاشان رشد بسیار مطلوبی در زمینه اشتغال به وجود می آید و پیش بینی می‌کنیم در آینده با کمبود نیروی کار در سطح شهرستان مواجه می شویم و این امر حتی می تواند موجب رقابت برای جذب نیروی کار خوب در بین کارفرمایان و صنایع را نیز به وجود آورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز