خبرگزاری کار ایران

بازرس ویژه وزیر کار:

ظرفیت اشتغال کارخانجات مخابراتی ایران کمتر از 10 درصد است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۴۴۰

مشاور و بازرس ویژه وزیرتعاون، کار و رفاه‌اجتماعی با اشاره به اینکه ظرفیت اشتغالزایی زیمنس بسیار بیشتر از وضعیت کنونی است، گفت: این واحد تولیدی قادر است برای بیش از 4 هزار نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد کند در صورتی که اکنون به دلیل موانع و مشکلات پیش روی این واحد با کمتر از 10 درصد ظرفیت و اشتغال حدود 400 نفر مشغول به فعالیت است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس، کریم یاوری در بازدید از کارخانجات مخابراتی ایران زیمنس در شیراز ، خدمت به عرصه تولید و بنگاه‌های اقتصادی را در شرایط کنونی امر مهمی دانست و گفت: رفع مشکلاتی که اکنون زیمنس با آن مواجه است از چند طریق ممکن خواهد بود.

کریم یاوری افزود: طرح موانع کنونی پیش روی این واحد تولیدی باسابقه که اغلب در حوزه بانکی است در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور باید با جدیت دنبال شود.

وی ادامه داد: در صورت عدم نتیجه و رفع نشدن مشکلات این کارخانه این ظرفیت وجود دارد که با تصویب اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، مشکلات این واحد تولیدی در جلسه اقتصادی سران قوا مطرح و برای رفع آن چاره اندیشی شود.

رفع مشکلات تولید مهمترین ضرورت کنونی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز در حاشیه این بازدید گفت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی مهمترین نیاز اقتصادی کنونی کشور و استان است.

سهراب مختاری افزود: زیمنس ظرفیت ممتازی نه تنها در سطح استان بلکه در سطح کشور و منطقه است و این درخواست اکنون وجود دارد که رفع این موانع با جدیت در پایتخت دنبال شود.

وی ادامه داد: این واحد تولیدی ظرفیت ممتازی برای کشور است و این امکان وجود دارد که در صورت عدم رفع موانع این واحد تولیدی در ستاد رفع موانع تولید کشور موضوع در جلسه اقتصادی سران 3 قوه مطرح و برای آن چاره اندیشی شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه زیمنس ظرفیت ایجاد 4 تا 5 هزار شغل را دارد گفت: کمک به راه اندازی خط تولید و توسعه این واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی نیز می تواند به ایجاد اشتغال پایدار بیانجامد.

وی با اشاره به برخی مطالبات کارگران زیمنس که از گذشته وجود داشته تاکید کرد: به مشکلات کارگران این واحد تولیدی و سایر کارخانجات باید با نگاه انسان دوستانه و اجتماعی نگریست و پیاده سازی این نوع نگاه موضوع مهمی است که باید در فرهنگ کار بیشتر به آن توجه شود.

بازگشت 30 کارخانه به چرخه تولید در فارس

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات سپاه فجر استان فارس نیز در این نشست کارخانجات و واحدهای تولیدی را آبروی این استان عنوان کرد و افزود: تمام تلاش مجموعه سپاه استان و بسیج کارگری برای رفع مشکلات واحدهای تولید بکار گرفته خواهد شد.

سرگرد پاسدار محمد جواد مختاری گفت: رفع مشکلات حوزه کارگری و کارفرمایی با جدیت در دستورکار قرار دارد تا موانع پیش روی تولید رفع شود.

مشکلات بانکی، گلوگاه مجموعه ای با نیم قرن سابقه

رئیس هیات مدیره زیمنس نیز در ابتدای این بازدید گفت: این کارخانه بیش از 50 سال سابقه فعالیت دارد و اکنون 400 نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.

جمشید آقائی با بیان اینکه این مجموعه واحدی بورسی است که بیشتر سهام آن در اختیار عموم قرار دارد افزود: محصولات مورد نیاز صنعت مخابرات و الکترونیک کشور در این واحد تولید می شود.

وی ادامه داد: طرح توسعه این کارخانه ترسیم و این امکان وجود دارد که خط تولید باطری و مودم نیز سریعا در این مجموعه ایجاد شود.

رئیس هیات مدیره زیمنس مشکل اصلی این واحد تولیدی را در حوزه بانکی برشمرد و گفت: در این شرکت پتانسیل رفع این مشکلات وجود دارد اما نیاز است که در سطوح بالاتر نیز حمایت هایی از این مجموعه صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه 3 فقره تسهیلات بانکی اکنون به گلوگاهی برای این کارخانه تبدیل شده است، اظهار داشت: تنها در یک مورد از این تسهیلات، بانک عامل رقمی معادل 105 میلیارد تومان را اضافه بر مقررات سیستم بانکی محاسبه کرده است که این درخواست وجود دارد که این بانک ها فقط به عمل به دستورالعمل‌های بانک مرکزی ملزم شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز