خبرگزاری کار ایران

افزایش انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۴۳۷

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: به دلیل افزایش پایداری، سکون نسبی هوا و وارونگی دما، تا روز چهارشنبه هفته جاری ظرفیت انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی استان افزایش پیدا می‌کند که این امر موجب کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های سنی حساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا مرادی افزود: در صورت مدیریت نشدن منابع آلاینده، احتمال تشدید آلودگی هوا در حد ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی در این مدت وجود دارد. همچنان که دیروز یکشنبه نیز کیفیت هوای اراک به دلیل  افزایش دی اکسید گوگرد برای تمامی گروه‌های سنی در شرایط ناسالم قرار داشت.

وی با بیان اینکه روند افزایش تدریجی دما تا پایان هفته در نقاط مختلف این استان پیش‌بینی شده است، ادامه داد: بررسی‌های فعلی نشان می دهد که روز پنجشنبه هفته جاری یک سامانه بارشی وارد کشور می شود که در صورت نداشتن تغییر در الگوی نقشه‌ها، در روز جمعه بارش‌هایی را نصیب استان مرکزی می‌کند.

اراک یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون 40 روز کامل برای گروه‌های حساسسنی ، یک روز کامل برای تمامی گروه‌های سنی و 25 روز را نیز به صورت لحظه‌ای ناسالم در کارنامه خود ثبت کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز