خبرگزاری کار ایران

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اعلام کرد؛

اجرای ۵۰ عملیات تخریب بناهای غیرمجاز اراضی کشاورزی در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۴۱۹

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در سال جاری ۵۰ عملیات برای تخریب و قلع و قمع بناهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این استان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ابراهیمی افزود: این موارد به صورت قطعه بندی، فنس کشی و بناهای نیمه کاره در اراضی کشاورزی استان مرکزی ایجاد شده بود که در راستای حفظ کاربری اراضی، بناهای موجود تخریب و قلع و قمع شد.

وی ادامه داد: شهرستان اراک با ۲۴ مورد، بیشترین عملکرد را در این زمینه به خود اختصاص داده و شهرستان‌های شازند و ساوه نیز به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: همچنین ۱۳ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه مرزیجان شهرستان اراک که به قطعات یکهزار متری تبدیل شده و در حال ساخت بودند نیز از طریق یگان حفاظت اراضی کشاورزی پیگیری و آزاد سازی شد.

ابراهیمی تصریح کرد: هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی باید با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی انجام شود. بنابراین انتظار می رود شهروندان از هرگونه خرید و فروش اراضی کشاورزی که عده‌ای سود جو آنها را به صورت قطعات 2000 و 1500 متری تقسیم و به مردم می فروشند، خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی وظیفه سازمان جهاد کشاورزی است، بیان داشت: شهرداری‌ها در داخل محدوده شهرها و دهیاری‌ها در خارج حریم شهرها، موظف به تعیین  تکلیف ساخت و سازهای غیر مجاز هستند و در این رابطه نیاز است دستگاه‌های مربوطه این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

همشهریان در صورت مشاهده ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی می توانند از طریق سامانه 131 موارد را به سازمان جهاد کشاورزی استان منعکس کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز