خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان خبر داد:

برداشت ۱۴۳ میلیون مترمکعبی آب از منابع زیر زمینی لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۳۹۴

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان از برداشت ۱۴۳ میلیون مترمکعبی آب از منابع زیر زمینی این استان خبرداد.

به‌ گزارش ایلنا، داریوش حسن نژاد گفت: در راستای صیانت از منابع آبی و بهبود وضعیت کشاوزری استان، ابلاغ الگوی کشت، تعیین تعرفه‌های آب‌بها، حق‌آبه‌ها، جلوگیری از برداشت بی‌رویه، مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز صورت گرفته است.

حسن نژاد افزود: مقدار برداشت مستقیم آب‌های سطحی استان در 2 حوضه کارون و کرخه شامل 2.508 میلیون مترمکعب و در طرح توسعه منابع آبی شامل 4.42 میلیون مترمکعب است.

وی در باره میزان برداشت از آب‌های زیرزمینی در دو حوضه کارون و کرخه ادامه داد : در حوضه کرخه میزان برداشت حدود 240 میلیون مترمکعب و در حوضه کارون 37.424 میلیون مترمکعب بوده و مجموع آب مصرفی، سطحی و زیر زمینی بر اساس آمارهای موجود جهت شرب، صنعت، کشاورزی و فضای سبز نیز حدود یک میلیارد و 215 میلیون متر مکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: در خصوص منابع آب زیر زمینی از حدود 143 میلیون مترمکعب اضافه برداشت در بخش کشاورزی لرستان انجام می شود.

وی افزود: دی ماه سال ۱۳۹۷ کارگروه ملی سازگاری با کم آبی، شیوه‌نامه اجرایی محدودیت و ممنوعیت کشت برنج خارج از استان‌های گیلان و مازندران را ابلاغ کرده و تمامی دستگاه‌های ذی مدخل و متولی می‌بایستدرخصوص انجام وظایف خود در راستای این شیوه‌نامه اقدام کنند.

حسن نژاد با اشاره به ضرورت کشت برنج به‌صورت خشک کاریافزود: با توجه به اختلاف درآمد کشت برنج با سایر محصولات از جمله گندم، جو و … اکثر کشاورزان تمایل به کشت برنج دارند. با کشت برنج به روش خشکی کاری می‌توان میزان قابل توجهی در آب صرفه‌جویی کرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان خطاب به کشاورزان و روستائیان گفت: کشاورزان باید الگوی کشت اعلامی از طریق جهاد کشاورزی را رعایت کرده و از کشت محصولات آبدوست خودداری کنند، در غیر این صورت شرکت آب منطقه‌ای لرستان هیچگونه مسئولیتی در خصوص تامین آب برای محصولات خارج از الگوی کشت نخواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز