خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی همدان خبر داد:

قلع و قمع حدود 200 ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان همدان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۳۹۱

مدیر جهاد کشاورزی همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۰ مورد تخریب و قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زراعی و باغات در شهرستان همدان صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا از همدان، احمد قدیمی گرجائی با بیان اینکه از مهمترین برنامه های جهاد کشاورزی در همدان می توان به استفاده درست و بهینه از منابع آبی اشاره کرد، گفت: در این زمینه برنامه ها به نوعی پیش رفته که ۴۷۰ هکتار سهیمه آبیاری تحت فشار در شهرستان همدان داریم که از این میزان ۳۶۰ هکتار آن در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان ادامه داد: برآنیم تا اراضی زراعی و باغی را به مسیر تجهیز و استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه در زمینه احیا و مرمت قنوات نیز در شهرستان همدان وارد کار شده ایم، عنوان کرد: در این زمینه تعداد ۱۳ رشته قنات در حال احیا است که اعتبارات مورد نیاز در این زمینه از محل اعتبارات سیل تامین شده است.

قدیمی گرجائی با اشاره به اجرای طرح بازسازی چهار کانال آبرسانی از محل اعتبارات سیل، یادآور شد: تعداد چهار مورد از جاده های دسترسی بین مزارع نیز مرمت و بازسازی شده است.

وی به موضوع حفاظت و صیانت از اراضی و باغات در شهرستان همدان اشاره کرد و افزود: متاسفانه به خاطر سودجویی های برخی شاهد تغییر کاربری ها و ساخت و سازهای غیرمجاز در این اراضی هستیم که در این زمینه، برنامه های بسیار گسترده ای را مدنظر داشتیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان ادامه داد: از جمله این برنامه ها می توان به فرهنگسازی و آگاهی بخشی بین عموم مردم در قالب سه مرحله آموزشی، ترویجی و آگاهی بخشی اشاره کرد ضمن اینکه برنامه های بازدارنده ای را نیز اجرا کردیم به نوعی که تعداد دو هزار پرونده برای افراد متخلف تشکیل شد.

قدیمی گرجائی اضافه کرد: در این زمینه از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۰۰ مورد تخریب و قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زراعی و باغات شهرستان همدان صورت گرفته و در مسیر سنددار کردن اراضی کشاورزی و آموزش و ترویج نیز پیش رفته ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز