خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان:

ارزآوری 743 میلیون دلاری محصولات تولیدی استان همدان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۳۴۰

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: صادرات محصولات تولیدی استان از گمرک همدان و سایر نقاط کشور۷۴۳ میلیون دلار ارزآوری داشت.

به گزارش ایلنا از همدان، ظاهر پورمجاهد روز دوشنبه در کارگروه توسعه صادرات استان همدان اظهار داشت: ۱۰۳ میلیون دلار از این میزان صادرات از گمرک همدان و مابقی از گمرک های سایر مناطق به کشورهای جهان صادر شده است. 

وی تاکید کرد: این میزان صادرات از ابتدای سال تا پایان دی ماه محقق شده و تا پایان سال بی‌تردید افزایش می یابد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: سهم گمرک همدان در سال جاری ۱۵۰ میلیون دلار است که برای رسیدن به این رقم باید تلاش کنیم. 

پورمجاهد به تحقق تعهد ارزی صادرکنندگان اشاره کرد و افزود: کل تعهد ارزی استان همدان در سال جاری ۱۰۳ میلیون دلار است که بخشی از آن پرداخت شده است‌.

او خاطرنشان کرد: ۴۴ کارت بازرگانی در سطح استان همدان تعلیق شده که بیشتر آنها مربوط به بازرگانان است که در  زمینه رفع تعهد ارزی خود کوتاهی کرده اند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از فعالان اقتصادی خواست: در عمل به تعهدات ارزی خود همت کنند تا از حالت تعلیق خارج شوند و به چرخه اقتصادی برگردند. 

وی همچنین به احیا و بازنگری فرش دستباف اشاره کرد و گفت: این هنرصنعت نقش پررنگی در توسعه صادرات دارد و باید مورد توجه قرار گیرد. 

پورمجاهد یادآوری کرد: فرش دستباف همدان در جهان جایگاه ارزنده ای دارد و باید با ساماندهی بافندگان و طرحهای حمایتی نوین برای رونق این محصول صادراتی تلاش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز