خبرگزاری کار ایران

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان خبر داد:

مناسب سازی مدارس استثنایی برای کودکان اتوسیم خراسان شمالی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۳۱۴

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان شمالی گفت: در مدرسه‌ای که ویژه دانش آموزان اوتیسم در بجنورد مناسب سازی شده خدمات آب درمانی، گفتار درمانی، کاردرمانی، فیزوتراپی ارائه می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی متقیان همچنین راه اندازی اتاق چند حسی، اتاق سفید و مجموعه بازی را از دیگر امکانات این مدرسه برای کودکان اوتیسم عنوان کرد.

متقیان گفت: آمار دانش آموزان طیف اوتیسم در خراسان شمالی نسبت به سال‌های گذشته با تشخیص‌های دقیق متخصصان در حوزه تشخیص و ارزیابی آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی افزایش یافته است.

وی، دقیق‌تر شدن تشخیص‌ها، عوامل ژنتیکی و محیطی، سبک زندگی، مسائل روحی و روانی و مسائل اپی ژنتیک را از جمله دلایل افزایش آمار این طیف از دانش آموزان ذکر کرد و افزود: با شناسایی و پیگیری‌های انجام شده پذیرش دانش آموزان آموزش پذیر اوتیسم در مدارس استثنایی در دو سال اخیر از ۶ نفر به ۵۲ نفر رسیده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه از آغاز عملیات اجرایی نخستین مدرسه جدید ویژه طیف اوتیسم هفته آینده در شهر بجنورد خبرداد و گفت: هم اکنون ۳ دانش آموز اوتیسم در مدارس عادی به صورت تلفیقی تحصیل می‌کنند، که خدمات توانبخشی را از مدارس استثنایی دریافت می‌کنند.

به گفته متقیان این مدرسه خیر ساز با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان که عملیات اجرایی آن از هفته آینده آغاز خواهد شد، در ۳ مقطع با ۴۰ کلاس طراحی شده و تا ۵۰ سال آینده جوابگوی نیاز‌های دانش آموزان طیف اوتیسم خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز