خبرگزاری کار ایران

فرماندار ارومیه خبرداد:

ادامه جستجوها برای یافتن مفقودین حادثه سقوط بهمن در مرز ایران و ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۲۸۰

سرپرست فرمانداری ارومیه گفت: جستجوها برای یافتن مفقودین حادثه سقوط بهمن در مرز ایران و ترکیه ادامه دارد .

به گزارش ایلنا، رسول مقابلی گفت: بامداد دوشنبه هفته گذشته ۵ تبعه ایرانی اهل روستای کوران از توابع منطقه صومای برادوست ارومیه بر اثر سقوط بهمن در مرز ارومیه مفقود شدند.

سرپرست فرمانداری ارومیه در دیدار با اهالی روستای کوران در خصوص حادثه اخیر مفقودی ۵ نفر از اهالی این روستا، اظهار داشت: از همان ابتدا و اطلاع از عزیمت تعدادی از اهالی روستا به مناطق مرزی، بلافاصله پس از بررسی اطلاعات موجود، تمام امکانات شهرستان برای پیگیری وضعیت مفقودین بسیج شد.

 مقابلی با بیان اینکه از طریق مبادی مرزی ایران، درخواست بررسی و اقدام عاجل برای جستجوی مفقودین به نیروهای مرزی ترکیه اعلام شد، افزود: گروه هایی از نیروهای مرزی ترکیه به محل حادثه اعزام و ساعت ها جستجو انجام گرفته و نیروهای امدادی هلال احمر ایران نیز از همان آغاز آماده اعزام به محل حادثه بوده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه پیگیری های رسمی جهت اتخاذ تدابیر لازم برای جستجو، یافتن و استرداد مفقودین به عمل آمده و کماکان رایزنی های دیپلماتیک برای جستجوی موثر اتباع ایرانی در ترکیه در حال انجام است، یادآور شد: متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم موقعیت و محل مفقودین را پیدا کنیم و از خانواده آنها تقاضا دارم تا شکیبا باشند.

سرپرست فرمانداری ارومیه تصریح کرد: از هیچ تلاشی چه از طریق نیروهای مرزبانی و امدادی در این سوی مرز و چه با رایزنی ها از طریق به کارگیری امکانات کشور ترکیه فروگذار نخواهیم کرد.

مقابلی خاطرنشان کرد: وظیفه بنده و دیگر همکاران در مرزبانی، هلال احمر و دستگاه های متولی است که با تمام توان پیگیری های لازم را از طرف کشور ترکیه نسبت به شناسایی و تعیین تکلیف وضعیت مفقودین انجام دهیم.

وی تاکید کرد : نیروهای امدادی هلال احمر ایران نیز از همان آغاز آماده اعزام به محل حادثه بوده و پیگیری های رسمی جهت اتخاذ تدابیر لازم برای جستجو، یافتن و استرداد مفقودین احتمالی به عمل آمده و کماکان رایزنی های دیپلماتیک برای جستجوی موثر اتباع ایرانی در ترکیه در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز