خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین خبرداد:

اجرای طرح مبارزه با انگل‌های دام در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۱۷۸

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از اجرای طرح مبارزه با انگل‌های خارجی دام سبک با توزیع سم رایگان بین دامداران در شهرستان قزوین خبرداد.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، دکتر مهدی جلوخانی با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای مبارزه با انگل‌های خارجی دام به عنوان مخزن و ناقل بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام، ۵۶۴ لیتر سم و محلول ضدعفونی کننده به صورت رایگان در بین دامداران شهرستان توزیع شد.

 رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین بیان کرد: این مقدار سم برای سه هزار و ۸۰۰ رأس دام سنگین و ۴۰ هزار و ۲۰۰ رأس دام سبک و در مجموع مساحت ۲۷۹ هزار و ۷۰۰ متر مکعب فضای دامداری برای پیشگیری از بیماری‌های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و لمپی اسکین مورد استفاده قرار گرفت.

جلوخانی اضافه کرد: بیماری‌هایی همچون تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و لمپی اسکین، بیماری‌های ویروسی کشنده‌ای هستند که با گزش کنه و حشرات آلوده منتقل می‌شوند و استفاده از سم می تواند از آنها پیشگیری کند.

وی ادامه داد: عوامل عفونی، قارچی، تک یاخته‌ای و نیز کنه و جرب به عنوان عوامل انگلی خارجی و زیر جلدی باید با سم پاشی و درمان به موقع در دام‌ها پیشگیری شود تا باعث آلودگی جمعیت دامی شهرستان نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز