خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

افزایش آمار مبتلایان کرونا در گناوه/ ۹۶ فوتی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۱۲۱

سرپرست شبکه بهداشت گناوه گفت : از ابتدای شیوع بیماری کرونا ۹۵ نفر از همشهریان بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

عصمت حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار  ایلنا در گناوه اظهار داشت : از ابتدای شیوع بیماری کووید -۱۹ تاکنون، ۳۴۹۲ تست pcr و تست تشخیص سریع از موارد مشکوک و اطرافیان بیماران توسط شبکه بهداشت ودرمان گناوه و بیمارستان انجام شده که ۱۵۵۳ بیمار مثبت تشخیص داده شده اند. 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزود : همچنین در همین مدت  ۹۵ نفر از همشهریان بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

حیدری ابراز داشت: در حال حاضر شهرستان گناوه از نظر رنگ بندی در وضعیت آبی قرار دارد و تمامی صنوف در حال فعالیت هستند. تعداد موارد بستری حال حاضر در بیمارستان ۴ نفر است اما بررسی آمارهای شهرستان، نشان می دهد درصد بیشتری از نمونه های کووید ۱۹ گرفته شده در هفته های اخیر مثبت می شوند که این امر نشان از شیوع سریع بیماری در بین افراد جامعه است و لذا با نگاهی به چند ماه قبل و یادآوری مرگ‌های ناشی از کرونا در اواخر بهار، طول تابستان و اوایل پاییز امسال... با توجه به هشدارها و نگرانی‌های مسئولان، باید مراقب روزهای آینده باشیم تا تجربه ای تلخ تر از قبل را در بهمن و اسفند‌ به تماشا ننشینیم.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه در مورد اصول مهم پیشگیری از کرونا اظهار داشت : زدن ماسک هنگام خروج از منزل تا برگشتن به منزل، رعایت فاصله  گذاری اجتماعی، شستشوی دست‌ها به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون یا استفاده از ضدعفونی کننده های مجاز رعایت شود .

حیدری در ادامه افزود : برای جلوگیری از شیوع مجدد این بیماری، پرهیز از دور همی‌های خانوادگی، دوستانه و مراسم عزا و عروسی باید توسط شهروندان انجام پذیرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه تصریح کرد: با توجه به سردی هوا و گرم کردن خانه ها، با فواصل زمانی مختلف، در صورت امکان هر یک ساعت، در یا پنجره خانه را جهت تهویه مدتی باز بگذارید. 

حیدری افزود : در صورت داشتن بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در منزل، حتی الامکان اتاق بیمار جدا شود و از ورود کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای نزد وی خودداری شود. بیمار بایستی مدت ۱۴روزه قرنطینه را رعایت کند، در غیر اینصورت با رعایت فاصله دو متر از بقیه افراد منزل با ماسک تردد کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه تاکید کرد : در صورت داشتن علائم، بیماری خود را مخفی نکنید، به پزشک و ترجیحا مرکز تشخیص و درمان منتخب کووید ۱۹ در شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه  مراجعه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز