خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

میزان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری قزوین ۵۶۸ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۹۳۸

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: سرمایه گذاری جذب شده در بخش گردشگری استان در دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به قبل از آن ۵۶۸ درصد رشد یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا خزائلی اظهار کرد: حجم سرمایه گذاری‌های انجام شده در بخش گردشگری استان قزوین تا سال ۹۲، یک هزار و ۶۴۳ میلیارد ریال بود که این رقم اکنون به ۱۰ هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال افزایش یافته است و رشد ۵۶۸ درصدی را نشان می دهد.

 مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: ایجاد تاسیسات گردشگری از جمله هتل و هتل آپارتمان، میهمان پذیر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی و مجموعه‌های گردشگری موضوع سرمایه‌گذاری های انجام شده از سوی بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان قزوین بوده است.

خزائلی ادامه داد: تقویت زیرساخت های گردشگری با سرمایه گذاری های انجام شده موجب رونق این حوزه طی سال های اخیر شده بود و این روند تا قبل از شیوع کرونا تداوم داشت.

وی یادآور شد: اقدامات انجام شده برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری از جمله در بخش هتل و اماکن اقامتی در دولت یازدهم و دوازدهم، تقریبا به میزان ۳۰ سال قبل از آن به ظرفیت اقامتی استان افزوده است.

این مسئول با بیان اینکه توسعه گردشگری به پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی و توسعه اشتغال کمک زیادی می کند، اظهار امیدواری کرد با مهار و دفع کرونا بار دیگر شاهد رونق گردشگری کشور و استان قزوین بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز