خبرگزاری کار ایران

معاون حفاظت محیط زیست استان مرکزی اعلام کرد:

آغاز سرشماری زمستانی پرندگان مهاجر در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۸۸۱

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: همزمان با برنامه جهانی سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی، سرشماری این گونه‌ها در استان مرکزی نیز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی مصطفوی افزود: کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها با همراهی یگان حفاظت و جمعی از علاقمندان حفظ حیات وحش استان در تالاب‌ها، آبگیرها و زیستگاه‌های زمستان گذران پرندگان مهاجر، کار سرشماری را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه زیستگاه‌های تالابی استان مرکزی به دلیل برخورداری از شرایط و موقعیت مناسب در کشور هر ساله میزبان تعداد زیادی پرنده مهاجر است، ادامه داد: با وجود شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان، مشاهدات و آمارهای اولیه نشانگر افزایش قابل ملاحظه تعداد و جمعیت گونه‌های مهاجر است.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: نتایج سرشماری این پرندگان در اختیار دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست و علاقمندان حیات وحش قرار می‌گیرد.

مصطفوی تصریح کرد: هرگونه شکار و صید پرندگان مهاجر ممنوع است و مأموران یگان حفاظت محیط زیست به طور مستمر در حال گشت‌زنی هستند و با شکارچیان متخلف برخورد جدی خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز