خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

وضعیت کرونایی 6 شهرستان استان مرکزی آبی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۸۷۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: 6 شهرستان استان مرکزی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مردم در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد جمالیان افزود: طبق آخرین تقسیم بندی‌های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، شهرستان های ساوه، زرندیه، محلات، تفرش، خمین و شازند در وضعیت آبی قرار دارند و شهرستان های اراک، دلیجان، آشتیان، فراهان، خنداب و کمیجان نیز در وضعیت زرد هستند.

وی ادامه داد: وضعیت پایدار امروز به مدد تلاش‌های شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان و نیز هلال احمر و همچنین پایبندی مردم به محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی رقم خورده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به اینکه گونه‌های جهش یافته کرونا در کشورهای همسایه مشاهده شده است و همچنین با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی، باید با درایت بسیار دقیق تر و بهتر نسبت به پروتکل‌های بهداشتی کوشا بود.

جمالیان تصریح کرد: تجربه یک سال گذشته و به خصوص پیک های سنگین ماه‌های گذشته به همگی ما اثبات کرد که ویروس کرونا به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نبوده و نباید به نرمی با آن برخورد کرد.

وی بیان داشت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بعضی از مقاطع تحصیلی و برخی از اصناف می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاص و زیر نظر بازرسان بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند. اما این به معنی تجمع و برگزاری اجتماعات گوناگون نیست، چرا که مراسم‌ها و اجتماعات گوناگون، همچنان بستری مناسب برای انتقال ویروس کرونا به ویژه از طریق افراد بدون علامت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز