خبرگزاری کار ایران

در جلسه قرارگاه طرح شهید سلیمانی مطرح شد:

انجام بیش از ۳۳ هزارتست پی. سی. آر در آذربایجان شرقی/ هرگونه سهل‌انگاری در مورد کرونا موجب افزایش آمار مرگ و میر و ابتلا

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۸۴۷

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: با آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی، اقدامات بسیار خوب و ارزنده‌ای در استان انجام شده که نتیجه آن در کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا مشهود است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، علیار راستگو در جلسه قرارگاه طرح شهید سلیمانی، با قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی مدافعان سلامت و دستگاه‌های مسئول در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، گفت: افزایش میانگین رهگیری اطرافیان بیمار کرونایی از حدود ۴ به ۹ نفر در استان نیز موفقیت بسیار خوبی است که به همت تلاشگران بهداشت و درمان و همکاری اثربخش مجموعه سپاه و بسیج حاصل شده است.

وی با ابراز نارضایتی از مناسب نبودن آمار شهرستان‌های جلفا و تبریز در رهگیری اطرافیان بیماران مبتلا به کرونا، اظهار داشت: با توجه به سکونت نزدیک به بیش از ۵۰ درصد مردم استان در تبریز، باید شاهد افزایش اقدامات مقابله‌ای در راستای قطع زنجیره انتقال بیماری و اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی در استان باشیم.

راستگو تصریح کرد: آسیب شناسی عملکرد شهرستان تبریز در اجرای طرح شهید سلیمانی به زودی و در جلسات آتی این قرارگاه بررسی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تک رقمی شدن آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان، اظهار داشت: عادی انگاری توسط برخی از افراد یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های ماست و امیدواریم با توجه به شکننده بودن شرایط بیماری، شاهد افزایش توجه مردم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پرهیز از هر گونه تجمع در بخش‌های مختلف جامعه باشیم.

وی همچنین با اشاره به کاهش توجه مردم به استفاده از ماسک در برخی شهرستان‌های استان گفت: هرگونه سهل انگاری و بی‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌بهداشتی، احتمال افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر را به دنبال خواهد داشت.

وی از فرمانداران شهرستان‌های استان خواست که جلسات قرارگاه‌های شهرستانی طرح شهید سلیمانی را به صورت مستمر برگزار کنند.

راستگو همچنین خواستار آذین بندی و اقدامات تبلیغی و رسانه‌ای در دهه فجر و همچنین توجه دقیق به دستورالعمل‌های ابلاغی استان به شهرستان‌ها شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از صنوف مختلف در استان، گفت: برای ۵ هزار و ۲۲۳ واحد صنفی در استان اخطار کرونایی صادر و ۲۶۱  واحد متخلف نیز پلمب شده است.

عباسعلی درستی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان اظهار کرد: یک هزار و ۵۹۵ تیم حمایتی با سه هزار و ۹۸۲ عضو در استان فعال هستند که تا کنون برای ۲۵ هزار و ۱۶ خانوار بسته‌های حمایتی اعم از معیشتی و اقلام بهداشتی توسط تیم‌های حمایتی در سطح استان ارایه شده است.

وی گفت: تیم‌های مراقبتی نیز با پنج هزار و ۶۹۳  نفر عضو در استان تشکیل یافته که تاکنون ۱۰ هزار و ۹۶۵ تست سریع توسط تیم‌های مراقبت انجام گرفته که از این تعداد ۲ هزار و ۳۱۰ تست مثبت بوده و موارد رهگیری که انجام شده ۲۶ هزار و ۹۵۸ نفر بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: ۱۴۲ تیم مراقبت در منزل با ۳۱۶ نفر عضو تشکیل شده که توسط این تیم‌ها یک هزار و  ۶۶۵  تست سریع در خانه انجام شده ۱۲۸ نفر مورد مثبت شناسایی شده و ۲ هزار و ۵۲۲ نفر نیز مراقبت انجام شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای آذرماه تا ۳۰ دی ماه نیز که اجرای طرح شهید سلیمانی در استان آغاز شده، ۳۳ هزار و ۳۹۶ تست پی سی آر انجام شده که از این تعداد ۱۱ هزار مورد مثبت بوده است و در این مدت نیز ۲ هزار و ۴۹۵ نفر قرنطینه شدند که ۶۰ درصد این افراد به صورت کامل در قرنطینه مانده‌اند.

درستی با بیان اینکه در زمینه شناسایی اطرافیان بیماران کرونایی در استان عملکرد خوبی ارایه شده است، اظهار کرد: در هفته اول دی ماه به صورت میانگین در استان به اعضای هر بیمار مثبت ۳.۹ نفر از اطرافیان شناسایی می‌شد که در هفته چهارم شناسایی اطرافیان بیمار به ۹ نفر افزایش یافته است.

تعدادی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی در این جلسه به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود برای اجرای هرچه بهتر بیماری کرونا باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز