خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم البرز در مجلس:

حمایت مجلس از رونق پروازهای باری خارجی در فرودگاه پیام

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۸۰۲

نماینده مردم کرج، فردیس و آسارا در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: یکی از مشکلات این منطقه موضوع یارانه سوخت به پروازهای کارگو (باری خارجی) است که تلاش می‌کنیم تا این موضوع برطرف شود.

به گزارش ایلنا از البرز، علیرضا عباسی در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام افزود: این منطقه از ظرفیت هایی برخوردار است که برخی از آنها برای رونق هرچه بیشتر نیازمند حمایت مجلس شورای اسلامی و دستگاه های اجرایی هستند.

وی اضافه کرد: یکی از این موارد یارانه سوخت است که این یارانه به بخش مسافری داده می شود اما بخش کارگو که از نظر اقتصادی برای منطقه و کشور می تواند سودآور باشد از آن بی بهره است.

عباسی گفت: در این بین مجلس با اصلاح و یا وضع قوانین جدید در راستای رفع موانع تولید و تسهیل گری می‌تواند اقدامات خوبی را انجام دهد که ما نیز تمام تلاش مان را خواهیم کرد تا این مشکل در پیام مرتفع شود.

وی در ادامه با اشاره به وجود صنایع هایتک و دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام خاطر نشان کرد: این واحدها در راستای اقتصاد مقاومتی  در عرصه های مختلف به خصوص تولیدکالاهایی که نیاز به واردات آنها در کشور وجود دارد در حال فعالیت  که بیشترین تلاش شان در کنار دیگر واحدهای تولیدی و صنعتی در استان و کشور رسیدن به خودکفایی و عدم نیاز به واردات کالاها است.

وی خاطر نشان کرد: شر کت هایی از این قبیل با حمایت دولت می توانند نه تنها نیاز کشور را تامین بلکه نسبت به صادرات کالاهای خود نیز اقدام کنند.

عباسی در ادامه با اشاره به بازدید صورت گرفته از واحدهای تولید کننده در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام عنوان کرد: تجهیزات پزشکی و کالاهای خانگی از جمله محصولاتی است که در این منطقه تولید اما این واحدها با مشکلاتی از جمله واردات مواجه که امیدواریم بتوانیم در این بخش نیز حمایت های خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پیام ظرفیت تبدیل شدن به گذرگاه صادراتی را دارد گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در این منطقه در بخش های کشاورزی و صنعتی وجود دارد که می تواند پیام را به یک گذرگاه صادراتی تبدیل کند.

عباسی عنوان کرد: با وجود چنین پتانسیل هایی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، هدف ما این است که بتوانیم حداکثر استفاده از این ظرفیت را داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز