خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

دولت برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اهتمام جدی دارد/ مدیریت استان همواره در کنار بازنشستگان است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۷۹۰

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بازنشستگان و پیشکسوتان، افتخارات جامعه هستند، گفت: مدیریت استان برای انعکاس دغدغه‌ها و پیگیری حل مسائل و مشکلات بازنشستگان همواره در کنار آنان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در دیدار هیأت موسس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری استان با وی، از اهتمام جدی دولت به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: تحقق این موضوع نیازمند برخی اصلاح‌های قانونی و تخصیص اعتبار است که این کار از سوی دولت و مجلس به طور جدی پیگیری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات و برنامه‌های دولت باید اطلاع‌رسانی شود، افزود: دولت پس از 14 سال بلاتکلیفی در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، این موضوع را به طور جدی در دستور کار قرار داده است که امیدواریم به زودی شاهد نتایج آن باشیم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم در شرایط بسیار سختی کشور را اداره می‌کند و تاریخ نشان خواهد داد که این دولت، دولت توانمندی بوده است که با وجود مشکلات و انتظارات، کارهای بزرگی را انجام داده است.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر حفظ احترام و کرامت جامعه بازنشستگان و پیشکسوتان، اظهار داشت: افرادی که به سن بازنشستگی می‌رسند به حمایت بیشتری نیاز دارند، اما متاسفانه آنچنان‌که باید به این قشر توجه نشده است.

وی با تأکید بر اینکه اعتراض و پیگیری مسائل و مشکلات حق قانونی همه افراد است، گفت: هر کاری باید به صورت اصولی و در چارچوب قانون انجام شود و تنها در این صورت قابل پیگیری خواهد بود.

پورمحمدی با بیان اینکه اعتراضات صنفی در سطح دنیا از طریق تشکل‌های مدنی انجام می‌شود، افزود: تجمع و راهپیمایی بدون مجوز چاره حل مشکل نیست؛ بلکه اعتراضات باید در قالب تشکل‌های مدنی و با کسب مجوز از مراجع قانونی انجام شود.

وی تأکید کرد: آذربایجان شرقی جزو امن‌ترین استان‌های کشور است و به هیچ وجه نباید اجازه دهیم که این امنیت خدشه‌دار شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در خصوص بیمارستان 320 تخت‌خوابی تأمین اجتماعی در تبریز، گفت: زمین این بیمارستان از شهرداری تحویل گرفته شده و برای تحویل آن به سازمان تأمین اجتماعی نیازمند مجوز دولت هستیم.

وی افزود: مذاکرات لازم با معاون حقوقی رئیس جمهور انجام شده و این موضوع در جلسات آینده هیأت دولت مطرح خواهد شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز و رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری استان نیز در این دیدار از اهتمام استاندار آذربایجان شرقی نسبت به پیگیری مسائل و مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگی استان قدردانی کرد و گفت: پیگیر حل مشکلات بازنشستگان در چارچوب قانون هستیم.

کریم صادق‌زاده با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق، ارتقای خدمات درمانی، افزایش خدمات بهینه و تجدیدنظر در عیدی از مهم‌ترین مطالبات بازنشستگان تأمین اجتماعی در استان است، افزود: برای انعکاس مسائل و مشکلات بازنشستگان، تجمعی قانونی در 6 بهمن از سوی اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز