خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت خبر داد:

اختصاص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جهت احداث یادمان شهدای گمنام و ساماندهی گلزارهای شهدای رشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۷۶۱

فرماندار رشت از اختصاص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جهت احداث یادمان‌های شهدای گمنام و ساماندهی گلزارهای شهدای شهرستان رشت، خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی فتح اللهی در جلسه بررسی مشکلات ایثارگران شهرستان رشت با بیان اینکه ایثارگران و خانواده های آنان مظهر شهامت، صبر و ایثار در نزد همگان هستند، اظهار داشت: در شرایط فعلی، شرایط بد اقتصادی می‌تواند برای خانواده‌های معظم شهدا که تعدادی از آنان به کهولت سن رسیده اند، مشکلات بیشتری را در حیطه تامین معیشت و اشتغال سبب شود، لذا احترام و خدمت به این خانواده ها باید سرلوحه کار تمامی مسئولان امر باشد.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه ما در این انقلاب هر چه داریم، از برکت خون شهداست، بیان کرد: قدرشناسی از خانواده شهداء و ایثارگران،  باید فراتر از حرف و گفتگو و کاملا عمل گرایانه باشد.
 
وی با بیان اینکه برای بازسازی تصاویر یادمان شهداء  حدود ۳۰۰ میلیون تومان در کمیته برنامه ریزی اعتبار در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: شهدای گمنام، مهمانان عزیز ما هستند، از این رو به قبور این شهدا باید رسیدگی ویژه شود.
 
فتح اللهی درباره موضوع نحوه واگذاری زمین جهت احداث مسکن ۲۱ جانباز بالای ۷۵ درصد و ضرورت توجه به این مهم، بیان داشت: در این رابطه، کارگروهی با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت، تشکیل و اقدامات لازم برای سرعت بخشیدن به این موضوع انجام خواهد شد.
 
فرماندار رشت با اشاره به پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه احداث مجتمع توانبخشی درمانی ایثارگران در منطقه لاکان، برلزوم پیگیری جدی و تسریع در روند اجرایی این پروژه تاکید کرد.
 
وی در خصوص رسیدگی به تابلوهای شهدا در سطح شهرستان ،خاطر نشان کرد: در این رابطه، استفاده از ظرفیت تمام ادارات باید مورد توجه قرار گیرد و کارگروهی نیز برای پیشبرد این امر تشکیل خواهد شد. 
 
فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر این که ارایه خدمات درمانی به جانبازان و ایثارگران باید به بهترین صورت باشد، اظهار داشت: شهرستان رشت دارای ۱۱ هزار و ۹۲۵ ایثارگر، ۲ هزار و ۸۸ شهید، هفت هزار و ۵۷۶ جانباز و یک هزار و  ۱۰۱ آزاده است که باید خدماتی در خور شان این عزیزان به آنها ارائه شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود  با تقدیر از تلاش و حضور همیشگی اصحاب رسانه جهت انعکاس اخبار جلسات، بر لزوم انتقال جامع و کامل مفاهیم جلسات در خبرگزاری ها تاکید  و تصریح کرد: در برخی از موارد متاسفانه انتقال نادرست مفاهیم، سبب ابتر ماندن کلام گوینده سخن شده و فحوای کلام آنچنان که باید از سوی مردم جامعه درک نمی شود و به تبع آن، نتیجه عکس و گاهی تشویش اذهان عمومی را سبب می شود.
 
فتح اللهی با بیان اینکه حضور هفتگی و مستمر تمامی نمایندگان شهرستان رشت در نشست بررسی مشکلات شهرستان رشت، در خور تقدیر است، افزود: وجوداین همگرایی و همراهی می تواند زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات و توسعه بیش از پیش مرکز استان گیلان باشد.
 
جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه طی سخنانی بیان داشت: در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه همه دستگاه ها به حفظ آثار و یادگارهای دفاع مقدس و شهدا ملزم هستند.
وی در ادامه افزود: بنابراین هر یک از دستگاه ها برای بازسازی و حفظ تابلوهای شهدا در سطح شهرستان رشت باید همکاری داشته باشند.
 
سردار آقازاده دیگر نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، گفت: در امر تردد جانبازان در محیط شهری، ادارت و سازمان‌ها مشکل وجود دارد و تسهیل این مشکل، بارها توسط مدیران اجرایی مطرح شد، اما متاسفانه همچنان شاهد وجود مشکلات عدیده در این حوزه هستیم.
 
محمدرضا احمدی یکی دیگر از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مشکل اشتغال در ایثارگران در پی معضل بیکاری عموم جامعه، گفت: طبق قانون، بخشی از جذب کارکنان ادارات دولتی، باید به خانواده های ایثارگران، جانبازان و شهداء اختصاص یابد.
 
وی با اشاره وجود مشکلات معیشتی در برخی از خانواده معزز ایثارگران، تاکید کرد: در این راستا ضرورت دارد اهتمام و پیگیری جدی جهت  رفع  معیشتی  ایثارگران وجود داشته باشد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز