خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفای استان خبر داد:

قابلیت بهره‌گیری از پساب تصفیه‌خانه همدان در مصارف صنعتی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۷۶۰

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به قابلیت بهره‌گیری از پساب خروجی تصفیه‌خانه همدان در مصارف صنعتی، گفت: مطابق تحقیقات انجام شده، پساب خروجی از تصفیه‌خانه همدان قابلیت بهره‌گیری در مصارف صنعتی، کشاورزی و زیست محیطی را داراست.

به گزارش ایلنا از همدان، سیدهادی حسینی‌بیدار با اشاره به پژوهش صورت گرفته بر روی پساب خروجی تصفیه خانه همدان، افزود: این پژوهش سال گذشته به درخواست نیروگاه شهید مفتح به انجام رسید و بر همین اساس پساب ورودی و خروجی از نیروگاه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شرکت طرف قرارداد، پارامتر های اساسی پساب تصفیه خانه همدان را طی بازه زمانی مورد نظر کنترل کرده است، ادامه داد: براساس بررسی‌های صورت گرفته وضعیت پساب تصفیه شده بسیار استاندارد و مطلوب است و هیچ گونه مشکل زیست محیطی ندارد.

حسینی بیدار با تأکید بر اینکه مجریان در پژوهش مذکور آیتم های زیست محیطی و بهداشتی پساب را به دقت مورد ارزیابی قرار دادند، یادآور شد: براساس قرارداد منعقد شده، پساب خروجی از تصفیه خانه و کیفیت هوا در ۱۰ نقطه از نقاط حساس نیروگاه شهید مفتح در فصول سرد و گرم مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با اذعان به اینکه در این پژوهش بیش از هر چیز آلودگی‌های میکروبی مورد بررسی قرار گرفت، بیان کرد: خوشبختانه براساس بررسی های صورت گرفته تمامی پارامترهای مورد ارزیابی در حد استانداردهای مصارف صنعتی و حتی کشاورزی بودند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در این ارزیابی کیفیت پساب قبل و بعد از کلرزنی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: کیفیت هوا نیز در نقاط پرتردد پرسنل نظیر سالن کلرزنی، میدان مرکزی، سالن غذاخوری، درمانگاه، ساختمان‌های CW، راهروها، کارگاه‌ها، اتاق کنترل، تصفیه‌خانه بهداشتی و اطراف برج‌ها ارزیابی شد.

وی با بیان اینکه نیروگاه شهید مفتح با ۲۷۰ هکتار وسعت، مسئولیت تولید ۱۰۰۰ مگاوات برق را عهده دار است، یادآور شد: پیش از ورود پساب از تصفیه‌خانه، این مجموعه از چاه‌هایی با مصارف شرب برای خنک کنندگی برج هایشان استفاده می‌کرد که این خود موجب صدمات زیست محیطی فراوانی به منطقه پیرامونی و دشت‌ها شده بود که پس از اتصال به پساب تصفیه‌خانه تمامی چاه‌ها به جزء دو حلقه از چاه‌ها که مصارف آشامیدنی و بهداشتی دارند، مابقی چاه‌ها مسدود شدند.

حسینی بیدار خاطرنشان کرد: در این ارزیابی پارامترهایی نظیر BOD ،COD ،TDS ،TSS ، نیتریت و نیترات، کدورت، فلوراید، سولفات، فسفات، سولفات، فلزات سنگین و شبه فلزات و PH پساب اندازه‌گیری شد که پس از ارزیابی مشخص شد تمامی این موارد مطابق استاندارهای سازمان بهداشت جهانی و زیست محیطی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز