خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو ایلنا با مطرح شد؛

بسته‌های حمایتی حوزه گردشگری تنها بخشی از خسارات را جبران کرد/ ضرروت تنفس یک‌ساله در بازپرداخت تسهیلات کرونایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۷۵۰

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، با بیان اینکه تسهیلات کرونایی بالغ بر ده میلیارد ریالی به تأسیسات گردشگری پرداخت شده، گفت: خواستار تنفس یک ساله در بازپرداخت همه مطالبات برای بخش‌های گردشگری منتفع از تسهیلات اعطایی شده هستیم.

امیر ارجمند در گفت‌ و گو با خبرنگار ایلنا در زنجان، در این باره بیشتر گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس خسارت‌های زیادی به شرکت‌های گردشگری،خدمات مسافرتی از جمله برگزارکنندگان تورها، شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر فعال در این حوزه وارد شده است.

به گفته این مسئول، هرساله زنجان میزبان هزاران گردشگر  خارجی و داخلی در زمینه‌های طبیعی، ورزشی، تاریخی، فرهنگی، سلامت و غذایی بوده، که متاسفانه با  شیوع کروناویروس، اغلب دفاتر خدمات مسافرتی استان زنجان تعطیل شدند  و سفرهای داخل استانی نیز با کاهش 90 درصدی مواجه بوده است.

او با بیان اینکه راهنمایان گردشگری استان نیز همانند سایر تأسیسات گردشگری از فعالان حوزه گردشگری‌اند که متاسفانه همگی بیکار شده اند با توجه به اینکه این گروه فاقد بیمه بوده و برخی نیز خویش فرما هستند تلاش شده تا از سقف تسهیلات اعطایی بهره‌‌مند شوند..

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، تسهیلات حمایتی برای جبران خسارات ناشی از شیوع کرونا ویروس را  مبلغ ده میلیارد 344 میلیون ریال به تأسیسات گردشگری برشمرد و گفت: با پرداخت این میزان تسهیلات کرونا به فعالان بخش گردشگری استان، 140 نفر به چرخه اشتغال بازگشتند.

ارجمند، با بیان اینکه با شیوع کرونا ویروس،گردشگری و جابجایی بین‌شهری بسیار کم شده،اضافه کرد: اگر چه با ارائه لیست همه فعالان و بخش‌های تحت پوشش به‌صورت بیمه‌ای، غیربیمه‌ای و خویش فرما تلاش شده است همگان از حداکثر تسهیلات برخوردار شوند اما این بسته‌های حمایتی تنها می‌تواند بخشی از خسارات حوزه گردشگری را جبران کند.

یکی از مدیران دفتر خدمات مسافرتی زنجان  نیز  با اشاره به ثبت نام وام تسهیلات کرونایی در سامانه کارا برای فعالان دفاتر حوزه گردشگری ، اظهار داشت: اعطای  تسهیلات کرونایی 150 میلیون تومانی به حوزه گردشگری به جایی گره گشایی برای دفاتر خدمات مسافرتی مشکل ساز شده است.

 محمد حسین خواصی، با بیان اینکه زمان ثبت نام به همه اعلام شده بود که تسهیلات کرونایی حوزه گردشگری همراه  با 6ماه تنفس در بازپرداخت اقساط خواهد بود، افزود: تنها یک ماه است که تسهیلات را دریافت کرده ایم،اما گویا بانک ها زیر قولشان زده‌اند و با وجود اینکه از بهمن  سال 98 اجاره دفاتر را   از جیب خودمان پرداخت می‌کردیم، بلافاصله باید اقساط تسهیلات کرونایی را با باز پرداخت در مجموع مبلغ 192میلیون به بانک‌ها برگردانیم.

او با اشاره به نبود گردشگر از بهمن ماه  سال قبل تا به امروز،تصریح کرد: ما صرفا این وام را به دلیل داشتن تنفس باز پرداخت  6ماهه در‌یافت کردیم، با اضافه شدن قسط وام ، اجاره دفتر و هزینه‌های دیگر   این تسهیلات نیز نمی‌تواند گره از مشکلات این افراد باز کند.

خواصی، با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل نداشتن  توانایی در پرداخت بیمه و حقوق پرسنل با آنها قطع همکاری کردیم ، افزود: متاسفانه مجبوریم در صورت ادامه بیماری کرونا و در پی آن محدودیت‌های کرونایی دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری را تعطیل کنیم.

 

انتهای پیام/
زهرا ملابابایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز