خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان اعلام کرد:

شناسایی ۹۵۳ تبعه خارجی غیرمجاز در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۷۰۷

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۵۳ تبعه خارجی غیرمجاز در قزوین شناسایی و ۲۴۲ کارفرمای متخلف در این رابطه به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، وحید انتظاری با اعلام این خبر گفت: بر اساس ماده ۱۲۰ قانون کار، اشتغال اتباع خارجی در کشور نیازمند دریافت پروانه کار است که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس ماده ۱۲۱ تا ۱۲۹ قانون کار آن را صادر می‌کند.

معاون اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: جریمه اشتغال اتباع غیرقانونی پنج برابر حداقل دستمزد در یک روز تعیین شده است و اتباع خارجی موظف به دریافت پروانه کار برای اشتغال در مناطق مصوب و مجاز هستند.

انتظاری ادامه داد: نیروهای خارجی غیرمجاز شناسایی شده در مدت یاد شده شامل ۲۲۵ مورد در شهرستان آبیک، ۳۱ نفر در آوج، ۴۳ تبعه خارجی در البرز، ۱۶۳ نفر در بویین زهرا، ۲۳۷ مورد در تاکستان و ۲۵۴ نفر در قزوین بودند.

وی افزود: با توجه به قانون کار، ۲۴۲ کارفرمای متخلف شامل ۴۸ نفر در آبیک، چهار کارفرما در آوج، ۲۶ مورد در البرز، ۵۰ کارفرما در بویین زهرا، ۵۱ نفر در تاکستان و ۶۳ کارفرما در قزوین به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مسئول با اشاره به مناطق مصوب در استان برای تردد اتباع خارجی، گفت: براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، تردد اتباع خارجی در شهرستان های آبیک، بویین زهرا، تاکستان،آوج و البرز غیرقانونی است و کسانی که کارت آمایش اتباع را دریافت کرده‌اند می‌توانند در کوهین، قزوین و الموت حضور و اشتغال داشته باشند.

معاون اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به انجام ۲ هزار و ۱۳۷ فقره بازرسی و تهیه گزارش از اشتغال اتباع خارجی در قزوین، یادآور شد: از ابتدای امسال ۶۲۶ بازرسی در قزوین، ۴۹۵ مورد در تاکستان، ۳۷۶ بازرسی در بویین زهرا، ۳۲۰ مورد در آبیک، ۷۰ مورد در آوج و ۲۵۰ بازرسی در البرز  برای شناسایی نیروی کار خارجی غیرمجاز انجام شده است.

انتظاری خاطرنشان کرد: این بازرسی‌ها منجر به جایگزین شدن ۷۷۵ نیروی کار داخلی با اتباع خارجی شامل ۸۰ نفر در البرز، ۲۳ نفر در آوج، ۱۲۰ نفر در آبیک، ۱۰۱ نفر در بویین زهرا، ۳۲۰ نفر در تاکستان و ۱۳۱ نفر در قزوین شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز