خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان:

13طرح منابع طبیعی دهه فجر در استان همدان بهره برداری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۶۱۶

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان از بهره‌برداری ۱۳ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، اسفندیار خزائی اظهار داشت: برای بهره برداری از این طرح ها در وسعت پنج هزار و ۸۵۰ هکتار، بیش از ۶ میلیارد و ۹۷۶ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و روزانه ۹ هزار نفر روز اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: این طرح‌ها در شهرستان تویسرکان سه طرح، شهرستان‌های بهار، اسدآباد و کبودرآهنگ هر کدام ۲ طرح و  شهرستان های ملایر، نهاوند، فامنین و رزن هر کدام یک طرح افتتاح می شود.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان با بیان اینکه کپه کاری مراتع و بذرپاشی طرح های قابل بهره‌برداری در شهرستان‌های تویسرکان، اسدآباد، کبودراهنگ و نهاوند هستند افزود: اجرای این طرح ها به وسعت ۷۲۰ هکتار در سال جاری آغاز و برای دهه فجر آماده بهره برداری شد.

خزائی عنوان کرد: توسعه جنگل با نهال در شهرستانهای بهار و ملایر در سطح ۲۰۰ هکتار و اجرای عملیات آبخیزداری در شهرستان‌های فامنین، تویسرکان، اسدآباد، بهار، رزن و کبودراهنگ از دیگر طرح های تاثیرگذار در حفظ منابع پایه آب وخاک هستند که از سال گذشته شروع شده و امسال در دهه فجر به بهره برداری می رسند.

وی هدف از اجرای طرح‌های آبخیزداری را کنترل رسوب و کاهش خسارات ناشی از سیلاب، حفاظت آب و خاک، جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست محیطی، کاهش خسارت‌های ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی دانست.

خزائی بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستائیان، جوامع محلی و آبخیزنشینان، بالا بردن ارزش‌های زیست محیطی تفرجگاهی مناطق زیر پوشش پروژه های آبخیزداری را از دیگر اهداف بیان کرد و افزود: طرح های منابع طبیعی همچنین نقش موثری در رونق تولید و مهاجرت معکوس به روستا دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز